Service Update? -> Patch 11

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Before the patch notes are released, after playing around in the game these have been discovered:

-Phoenix's move a lot more fluently and you can perform a "moving shot" more easily
-Neural parasite now requires an research upgrade 150/150 and takes 110 seconds to research
-250mm strike cannons on Thor now requires research 150/150 and takes 110 seconds
- Seems like once accelerated, the mother ship moves faster
- Sentry damaged reduced from 8 to 6
- Neural parasite now 100 energy up from 50
- Battlecruiser build time lowered from 110 to 90
- Hellion range increased
- Graviton beam is a crap load easier to use. Now, if a unit is running away, when you click to pick up the enemy unit the phoenix will chase it and pick it up instead of previously where the phoenix would catch up to the unit and not cast it.
- Battle cruisers increase in movement speed (unconfirmed)
- Thor damage reduced to 30 damage per hit down from 45 (and also do less damage to non-light air)
- Colossus damage reduced from 21 (or whatever it was) to 15
- High templar movement speed increased
- Thor attack rate increased
- Carrier movement speed increased
- Colossus can no longer kite units........... it literally has to stand still and shoot to do the damage
- Corruptor's corruption costs 100 gas and is now used on units: it increases damage done to them by 20% for 30 seconds.
- Neural parasite now works on air units
- Dark templar movement speed increased (questionable but they seem SUPER fast)
- Broodlords reduced in armor from 2 to 1, range increased from 9 to 9.5, HP from 275 to 225
- Hunter Seeker Missile available in the tech lab no longer requiring fusion core
- Colossus attack speed increased (unconfirmed)
- Hellions attack faster once they stop moving

- Marauders are NOT massive
- Voidrays unchanged

That's all I've noticed so far but there are surely a lot more changes


wird immer besser ;D
 
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was soll des fürn scheiss witz sein mit dem infestor spell?!
ich packs einfach net jetz is des scheiss ding wieder total nutzlos und der coruptor ises immer noch ... 100 ENERGIE !? .. naja ich kann nur noch lachn
 

vernünftiger nick

Guest
ja ganz toll toss ab mid im macrobereich (viel) schwöächer als die anderen rassen, dazu sind ihre units, tehcs usw teurer und dauern länger UND jetzt wird ihre army auch noch zur schwächsten gemacht? coole sache, welcher masochist spielt dann noch toss.
 
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Scheint in dem patch jedenfalls mehr balanceänderungen drin zu sein, als content im letzten :o
 

vernünftiger nick

Guest
Naja, 4 Gate Push wird immer noch brauchbar sein, selbst mit dem Sentry Nerf, FF wurde ja nicht generft (scheinbar?). Spielt man halt nicht nur Sentry/Zealot.
Und am Void Ray wurde ja (scheinbar?!) auch nix gedreht.

ja unheimlich cool toss nur noch zu allin zu zwingen
 
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Bin mal auf die ofiziellen Nots gespannt. Wer jetzt noch sagt Protoss is imba, dann :motz:
 
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was soll des fürn scheiss witz sein mit dem infestor spell?!
ich packs einfach net jetz is des scheiss ding wieder total nutzlos und der coruptor ises immer noch ... 100 ENERGIE !? .. naja ich kann nur noch lachn

Es ist nutzlos?
Es kann sogar air units übernehmen und man muss nur 110 Sekunden warten
 

ulufuntur

Guest
LOL, toss wird ja rly einfach hundsbeschissen gepatched, unfassbar.

kolosse nun absolut unbrauchbar, phönixe immer noch shit dmg und crap, mothership immer noch shit (vortex lol)

hellions immer noch shit, cooler patch -,-
 

DopeBoss

Guest
uns vorbei isses mit dem colossus nerf ^^
war wohl anscheinend zu heftig, wenn man mit denen hit und run macht (cliff up and down)
die haben weniger dmg aber greifen häufiger an, und auch nur wenn sie wirklich stehen ...

btw, blizzard hat doch den patch gemacht, warum geht denn nen patch log net ^^ (wobei, scheint nen halber roman zu sein ^^)
 
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ulufuntur du hast es uns schon längst bewiesen das du keine Ahnung hast, kannst wieder gehen.
 
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den infestor nerf find ich einfach viel zu extrem.
die einzige spell unit bei z, mit der man nochma im late/mid game was rausreissen kann und dann so viel mins/gas und vor allem time für das upgrade.
zerg braucht noch ne neue einheit..
 

DopeBoss

Guest
ulufuntur du hast es uns schon längst bewiesen das du keine Ahnung hast, kannst wieder gehen.

hätte nicht gedacht, dass ich dir mal zustimme :fein:

und warum soll 4 gate nen all in sein? gut, wenns net klappt hat man evtl nen tech nachteil, aber einfach mal nen twilight council bauen und die gate units pimpen ^^
 
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Wie alle hier anfangen rumzuwhinen, wobei sie nicht die kompletten Patchnotes gesehen haben! Einfach unerträglich, ohne Spaß!

An alle "Collosi/Thors sind jetzt einfach nur KACKE!!!111": Anscheinend greifen diese Units nun schneller an ->gleicher DPS
 
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die einzigen zeile fürn infestor warn zum übernhemen eh nur coloss immortal thor und bei zu viel mana vielleicht noch was anderes aba jetz dauerts fast 2 minuten länger bis man des nutzten kann( mal von den mineralien abgesehn!) und dan dauerts noch bis sich 50 mana mehr aufgeladen haben und erzähl mir mal was fürne air unit du übernhemen willst die dein gegner hat wenn du 100 mana und den spell hast abgsehn von nem 30 minuten game...
 
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Das die Tosse weinen war klar.

Leute das macht SINN!
So wird toss gezwungen zu exen um auf sachen wie templar o.Ä. zu kommen und nicht stupide 4gate push oder 3gate robo zu spielen ~~

Ich vermisse den Voidray nerf, aber man wird sehen was noch so kommt.
 

DopeBoss

Guest
die einzigen zeile fürn infestor warn zum übernhemen eh nur coloss immortal thor und bei zu viel mana vielleicht noch was anderes aba jetz dauerts fast 2 minuten länger bis man des nutzten kann( mal von den mineralien abgesehn!) und dan dauerts noch bis sich 50 mana mehr aufgeladen haben und erzähl mir mal was fürne air unit du übernhemen willst die dein gegner hat wenn du 100 mana und den spell hast abgsehn von nem 30 minuten game...

MUDDERSCHIFF
 
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ernsthaft, colossi spielt doch eh sogut wie keiner mehr (in nem standart game)
 
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Also welche Buffs hat denn Terraner jetzt gekriegt? Battlecruiserbuilding Time reduziert? wen juckts, spielt man eh fast nie ^.^

Ich seh gradmal das Helion Rangeupgrade als gut an, mehr find ich da nichts gutes :/

Thos dps und Reichweite erhöt, HunterSeekerMissile im TechLab, kein FusionCore benötigt.

€: Hab die dritte Seite irgendwie übersehen.
 
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Weiss jemand wann die Patches auf Eu im Vergleich zu US normal kommen? Will net anfangen zu spielen um dann gekickt zu werden ^^
 

ulufuntur

Guest
Das die Tosse weinen war klar.

Leute das macht SINN!
So wird toss gezwungen zu exen um auf sachen wie templar o.Ä. zu kommen und nicht stupide 4gate push oder 3gate robo zu spielen ~~

Ich vermisse den Voidray nerf, aber man wird sehen was noch so kommt.

toss macrot nur am miesesten von allen 3 races, t dank mules und zerg dank queen meger vorteile beiim exen.
 

FCX

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Leute das macht SINN!
So wird toss gezwungen zu exen um auf sachen wie templar o.Ä. zu kommen und nicht stupide 4gate push oder 3gate robo zu spielen ~~

Welche der genannten Änderungen soll das denn bewirken?

Sowie ich das sehe sind die early pushes über die ja so geweint wurde immer noch genauso stark wie vorher, ok sentrys bissel dmg verlust aber sonst nichts. Dafür wurde Toss im midgame arg geschwächt da weder temps noch kolosse ihre enormen kosten rechtfertigen.
 
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...erzähl mir mal was fürne air unit du übernhemen willst die dein gegner hat wenn du 100 mana und den spell hast abgsehn von nem 30 minuten game...

ZvT: Gegner kommt mit MMM+Raven -> Die Raven werden übernommen -> HSM in die MMM ->BYEBYE Armee!
Sag mir nicht, das sei "nutzlos"!

2 Infestoren > Terra Bioarmy

Funktioniert natürlich nur wenn HSM bei den übernommenen Raven klappt.
 
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hab den infestor grad lieb gewonnen... und jetzt isser wieder sehr blöd zu spielen :(
 
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wäre mal interresant zu wissen,ob der corrputer spell nur auf eine unit geht oder fläche und ob er mit neutral parasit stacked ;D
 
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uns vorbei isses mit dem colossus nerf ^^
war wohl anscheinend zu heftig, wenn man mit denen hit und run macht (cliff up and down)
die haben weniger dmg aber greifen häufiger an, und auch nur wenn sie wirklich stehen ...

btw, blizzard hat doch den patch gemacht, warum geht denn nen patch log net ^^ (wobei, scheint nen halber roman zu sein ^^)
Das Problem ist, dass die Entwickler normal nur in den Patchdateien rumeditieren, dann die Änderungen in nen Testgame durchprobieren.
Es scheint, als ob sich niemand Notizen gemacht hätte, was an welcher Stelle editiert wurde, und der Patch zu schnell rausgeworfen wurde, ohne das patchlog zu erstellen. Vielleicht wegen Zeitdruck (Patch vor den großen Useransturm auf NA abends).
 

vernünftiger nick

Guest
Das die Tosse weinen war klar.

Leute das macht SINN!
So wird toss gezwungen zu exen um auf sachen wie templar o.Ä. zu kommen und nicht stupide 4gate push oder 3gate robo zu spielen ~~

Ich vermisse den Voidray nerf, aber man wird sehen was noch so kommt.

ein toss der ext wird ausgemacroed weil toss macro sehr träge ist im vergleich zu mules/larva injection. klar kann man mit warpgates schnell units bauen, aber, lol, finanzieren kann man sie nicht.
 
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ich hab gesagt abgesehn von nem 30 minuten game in nem normalen game hast du kein MUDDERSCHIFF...
alles was du übernhemen könntest hat bis du den spell und des mana hast schon alle drohnen gekillt
reicht ja net das der ultra und der corupter unnütz warn jetz nochmal schön den infestor und den broodlord nerfn .. zerg hat ja noch zum glück so viele t3 units und spellcaster
 
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Der Colossus haut nun mass damage raus :D schießt viel schneller^^
 
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Gibt es Angaben darüber, ob die Thor-Änderungen den Boden- oder den Luftangriff betreffen oder beides?
 
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patchnotes
StarCraft II Beta - Patch 11 (version 0.13.0.15250)

StarCraft II Beta – Patch 11 (version 0.13.0.15250)

The latest patch notes can always be found on the StarCraft II Beta General Discussion forum.

Balance Changes

TERRAN
Battlecruiser
The build time has been decreased from 110 to 90.
Fusion Core
The build time has been decreased from 80 to 65.
Hellion
The range has been increased from 5 to 6.
Planetary Fortress
The splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
Raven
Seeker Missile range has been decreased from 9 to 6.
Seeker Missile splash radius has been decreased from 2.4 to 2.
Seeker Missile upgrade no longer requires Fusion Core.
Siege Tank
Life increased from 150 to 160.
Siege Mode splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
Thor
Ground damage decreased from 45 to 30.
Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.
Air damage changed from 8 (+4 Light) to 6 (+6 Light).
250mm Strike Cannons are now an upgrade at the Factory Tech Lab.
250mm Strike Cannons research now costs 150/150 and 110 seconds.
250mm Strike Cannons energy cost increased from 100 to 150.
Anti-Air splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.


PROTOSS
Archon
The splash radius has been increased from 0.8 to 1.
Splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
Colossus
The damage has been decreased from 20 to 15.
The rate of fire has been improved from 2.2 to 1.65.
Phoenix
Can now attack while moving.
Sentry
The damage has been decreased from 8 to 6.

ZERG
Brood Lord
Life has been decreased from 275 to 225.
Armor has been decreased from 2 to 1.
Corruptor
Corruptor damage changed from 12 (+10 Massive) to 14 (+6 Massive).
Corruptor speed increased from 2.75 to 2.9531
Corruption ability redesigned:
Single target.
Increases damage taken by 20%.
Lasts 30 seconds.
Costs 100 energy.
Range 6.
Cannot target structures.
Infestor
Neural Parasite is now an upgrade at the Infestation Pit.
Neural Parasite research costs 150/150 and 110 seconds.
Neural Parasite can now target Air units.
Neural Parasite energy cost increased from 50 to 100.
Spine Crawler
The root time has been increased from 6 to 12.
Spore Crawler
The root time has been increased from 6 to 12.
Ultralisk
Damage has been increased from 18 to 25.


Hotkey Changes

General
In order to resolve a conflict with building multiple Forges with the Shift Key we have made the following changes:
Changed Center Camera from Shift+F to Ctrl+F.
Standard
To prevent the accidental research of Ventral Sacs when trying to train an Overlord with no Larva available, the hotkey has been changed from V to E.
View Own Health Bars functionality added to the Backslash key
Standard for Lefties
Due to a conflict with research Banshee Cloak, research Seeker Missile has been changed from L to K.
To correct a conflict with the Attack command on Planetary Fortress, train SCV has been changed from K to J.
In order to prevent the accidental training of Zerglings when using the Select Larva hotkey,train Zergling has been changed from L to J.
To prevent the accidental training of a Queen, train Ultralisk has been changed from U to T.
To prevent the accidental research of Pneumatized Carapace when trying to train a corruptor with no Larva available, research Pneumatized Carapace has been changed from P to C.
View All Status Bars has been changed from Q to the Alt key.
View own Status Bars functionality has been added to the Q key.
Grid for Lefties
Attack Move and all other buttons in the 0,4 position should now function correctly.
View Own Status Bars functionality added to Q.
View Enemy Status Bars moved to W.
View Ally Status Bars moved to E.
Classic
Changed build Nydus Canal from P to N.
Changed Place Nydus Canal ability from P to N.
Terran Infantry Weapon researches have been changed from E to W.
Terran Vehicle Weapon researches have been changed from E to W.
Train Thor hotkey has been changed from O to G.
Train Viking hotkey has been changed from Y to W.
View Own Status Bars functionality has been added to the Backslash key.


Icon Position Changes

To put all race gas extractors in the same icon position, the positions of the Supply Depot/Refinery and Pylon/Assimilator have been swapped.
In order to make transforming multiple Gateways easier for players using Grid key sets, Transform to Gateway has been moved to a separate icon position (2,1).

Bug Fixes

Corrected an issue that was causing the Polish language client to crash when receiving the "player is no longer being revealed” message.
Corrected incorrect battle.net links on multiple language clients pages.
Corrected an issue where the Zealot was using an US English voice over in the Korean language client.
Corrected an issue where a player is unable to build any structures that require pylon power when their protoss ally leaves.
Units can no longer be healed or repaired while in transports.
Corrected an issue where the Creep Tumor targeting circle was visible to opponents through Fog of War.
Corrected an issue in which selecting a Starport under construction and a completed Starport would display the select builder command in the Viking slot.
Corrected the Broodling weapon icon.

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