Path of Exile - das bessere D3?

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Wer sich genötigt fühlt etwas Gutes zu tun und in der Beta ist möge mir doch bitte einen Key per PN zukommen lassen.

Ich gelobe ewige Dankbarkeit!
 
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bisher leider noch nicht und ich hab aber auch direkt zwei pns auf der seite gekriegt die den abgreifen wollten
 
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geil, schon vier bw.de user in der beta. wenn du irgendwelche fragen hast beantworte ich die gerne.
 

Ahli

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geil, schon vier bw.de user in der beta.
Bin auch in der Beta seit Tag 1 (10. August), spiele es aber im Moment kaum, da ich grade selber an meiner Diablo-sc2-map bastel und ich erst in den nächsten Tagen wieder bei meinen Desktop-PC lebe...
Ich starb auf Rang 6 der HC Ladder gegen nen Affen, weil ich zu geizig war mit den Flasks, auch wenn die Charge pro Kill regenerieren... den krieg ich auch noch und dann trifft das Vieh mich 3 mal hintereinander ;S

Ich denke nach Patch 0.9.2 werd ichs wieder mal spielen.
 

zoiX

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Hm....wenn du seit Tag eins dabei bist hast du doch sicher auch nen Friend-Invite bekommen....und du hast ganz sicher keine Freunde, die spielen wollen, oder? :D
 

Ahli

Maps
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Hm....wenn du seit Tag eins dabei bist hast du doch sicher auch nen Friend-Invite bekommen....und du hast ganz sicher keine Freunde, die spielen wollen, oder? :D
Ich habe noch keinen Friend-invite freigeschaltet bekommen oder wie auch immer das läuft. Aber ich bin auch seit 2-3 Wochen inaktiv in PoE.
Ich glaube aber, dass ich leider zu viele Leute kenne, die den annehmen würden. ^^ Wenn ich aber keinen Verwendungszweck finde, werd ich den vllt einfach hier reinwerfen.

Die Community, durch die ich den Key bekommen hab und vorher das Spiel entdeckt habe, geht da leider vor. ;D
 
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Version 0.9.2

Features:

Added new skill prototype - "Explosive Arrow": Fires an arrow which inflicts a short duration fuse charge on the enemy. Applying additional charges extends the duration. When the target dies or the fuses expire, the charges explode, dealing fire splash damage to nearby enemies.
Added new skill prototype - "Temporal Chains": Curses all targets in an area, making time pass more slowly for them. They will move, attack and cast at a reduced speed and effects on them expire slower.
Added new skill prototype - "Elemental Weakness": Curses all targets in an area, making them less resistant to elemental damage and more vulnerable to elemental status effects.
Added new skill prototype - "Warlord's Mark": Curses all targets in an area. Attacks on the cursed targets will leech life and mana, and killing them will result in more flask charges and a chance to gain an endurance charge.
Added new skill prototype - "Punishment": Curses all targets in an area, causing them to suffer some of the physical damage they deal with their attacks.
Added new skill prototype - "Enfeeble": Curses all targets in an area, making their attacks less effective.
Added new skill prototype - "Critical Weakness": Curses all targets in an area, making them more vulnerable to critical strikes.
Added new skill prototype - "Projectile Weakness": Curses all targets in an area, making them easier for projectiles to pierce and easier to knock back, while reducing their evasion against projectiles.
Added new skill prototype - "Vulnerability": Curses all targets in an area, making them take increased damage from physical attacks and degeneration, and easier to stun. The target's energy shield will regenerate more slowly.
Added functionality for cut-throat leagues. We'll test this with some events in the near future!
Added user interface elements to show the life totals of party members in your instance.
Projectiles should only collide with chests now if they would open them.
Further improvements to the new user interface.
Added new Portal art.
Enabled a lot of new music for many areas.
The outlines around friendly entities are now green rather than red.
Added new loading screen art/layout.
Increased the size of the chat box.
Many website forum improvements.
Disabled the ability to lift flasks in the HUD version of the belt. Now you won't accidentally drop them while playing. Either mouse button can be used to drink from them now.
Made monster description text easier to read.
Reduced the grass in some areas of Act Two to improve performance on older hardware. This is being investigated.
Added proper support for 1280x1024 and other similar resolutions.
Dropping items with skill gems in them will warn you.
Added crash dump reporting.
The Dark Forest now has a spidery entrance to the Weaver's Chambers.
Substantial incremental improvements to areas, environments, effects and sounds.
Overhauls to the look and feel of many Act Two environments.


Bug Fixes:

Fixed a memory leak with the shader compiler. Areas will now not become progressively slower to load. This may reduce "out of memory" errors as well.
Fixed some bugs with monster spawning in dungeons.
Fixed a bug where moving the client from one monitor to another would crash.
Fixed a bug where players would receive the "Surgeon's" Flask bonus more than once per action.
Frenzy no longer grants frenzy charges for shooting Frost Walls.
Spell critical strike chance is now shown on the character screen.
Fixed a crash with Frost Wall.
Fixed some font position issues with the chat box.
Fixed a bug where UI buttons could get stuck down.
Fixed a bug with Shock Nova's damage calculation if the area of effect was increased.
Fixed some issues with socket colours on ground item hovers.


Balance:

Most important balance changes are coming in 0.9.3 (the major balance patch). There are plenty of planned balance improvements that are not addressed in this 0.9.2 patch, because we can do them better with the new balance in 0.9.3.
Significantly reduced the mana cost scaling of most skills at higher levels
Added a five level grace period above the player where monsters still give full experience.
Reduced bow-monster damage by 30%.
Removed "Spell damage %" from spawning on some types of items.
Changed high-quality versions of "Multiple Projectiles" and "Faster Projectiles" support gems to have increased cast speed as well as attack speed.
Reduced overall drop rate of items slightly. Also reduced drop rate of equipment slightly in favour of currency items.
Reduced size of most direct mana passive skills by 20%.
Doubled the stack sizes of all currency items.
Reduced the amount of Critical Strike Chance per Power Charge from 3% to 2%.
"Elemental" now doesn't include chaos damage any more.
Made boss (magic/rare/unique) monsters more dangerous. 0.9.3 will further address this issue.
Cleave now has less of a penalty when dual wielding.
Reduced upper Shock Nova damage by 30%.
Fireball splash damage is now centered on the monster itself, rather than the point of impact (which was in front of the monster).
Increased Fireball's splash area of effect and increased its damage by 23%.
Increased the damage of Sweep, Ice Nova, Ice Spear and Phase Run's melee damage bonus.
Changed Sweep's quality bonus from knockback distance to increased attack speed.
Massively increased Cold Snap's chill duration bonus.
Sweep is now affected by increased area of effect stats.
Reduced the mana cost of Elemental Hit.
Reduced the cast time of Phase Run.
Viper Strike, Poison Arrow, Infernal Blow and Glacial Hammer do more damage at higher levels than before.
Reduced maximum number of Viper Strike charges to 4.
Increased Blood Rage's life leech at low levels and decreased the damage it deals you at lower levels.
Reduced the number of flasks charges gained on Critical Strike for both Surgeon's and Avenger's mods.


(Purposefully did nothing about the evasion situation yet, that's in 0.9.3 - sorry, Rangers!)

Geile scheiße.

Hier noch ein 0.9.1 Video von mir: http://www.youtube.com/watch?v=y3k0-pMPoik&hd=1

Fast alles was mich im Video stört wurde mit 0.9.2 behoben: ich habe neue Skills die ich neben Multishot nutzen kann, und zwar die Debuffs und den Explosionspfeil, die Manakosten wurden verringert und die Manaflaschen die sich bei Crit auffüllen generft. Halleluja!
 
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also ich muss ja ganz ehrlich sagen, dass sieht jetzt nicht so gei aus, wie sich dein manavorrat einfach konstant über die 8 minuten IMMER innerhalb 1 sec vollständig leert und dann instant nach 1 sec wieder voll ist. Dazu noch perma multishot und nichts anderes, selbst gegen single targets...

naja, nach richtiger game balance sieht das jedenfalls nicht aus. :/
 
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lesen kannste schon oder?

Fast alles was mich im Video stört wurde mit 0.9.2 behoben: ich habe neue Skills die ich neben Multishot nutzen kann, und zwar die Debuffs und den Explosionspfeil, die Manakosten wurden verringert und die Manaflaschen die sich bei Crit auffüllen generft. Halleluja!
 
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Aber in einem hat butzkilljoy durchaus recht, das Spiel ist alles andere als fertig und balanced. Es werden noch hoffentlich viele neue Skills hinzugefügt.
Auch der Mananerf ist erst ein kleiner Schritt in die richtige Richtung, würdest du jetzt das Video veröffentlichen dann würde sich halt alle 2 Sekunden das Mana vollständig auffüllen ;) .
 
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Da ich jetzt noch debuffen muss (kaum Mana) und den Explosive Arrow (weniger Mana als Multi Double Strike) ab und zu verwende eher nicht. Natürlich ist das Spiel nicht gebalanced, dafür ists ja ne Beta.
 
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Hmm scheint kaputt zu sein zur Zeit. Naja was solls ist bis heute ja recht stabil gelaufen.
 
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Jo, website und gameserver waren ein paar Stunden lang tot, hier ist was passiert ist:

Here is this incident report for this issue.

This issue was triggered during our automated backup of the game database. We are not absolutely sure what happened yet but the backup caused the database software to panic.

Normally this would lead to the server aborting all open transactions, restarting the database and then retrying all the transactions once more, continuing where it left off. Unfortunately the DB recovery code was not well tested enough and the server managed to get into a state in which it thought it was recovered, but yet every transaction returned a database error.

While our monitoring did detect the issue, nobody was awake to see problem and attempt to fix the issue.

When I woke up this morning I restarted the realm and this brought everything back up.

Here are the steps we will be taking in response to this issue.

1) Investigate the cause of the original issue and attempt to fix it. We will be asking the developers of our database software questions about what occurred. This should prevent this specific issue happening again.

2) Fix the code that recovers the database after a failure. This should prevent problems occurring with the database in the future.

3) Investigate our options for adding support for sending an SMS message to our developers so that if something goes wrong during the middle of the night we can investigate it immediately.

4) Potentially add an automatic restart to our monitoring so that if the realm continues to be in bad state for more than 5 minutes, automatically restart it. This is something that we have been considering but are reluctant to do because we might end up causing more problems if there are false positives.

While we are in beta, server problems are expected, but longer term downtime is not acceptable. We apologise for this issue and hopefully with these steps it will not happen again!
 
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wow, ich glaub ich hab noch nie so eine offene und detailierte Beschreibung zum Ausfall eines Spieleservers gelesen :eek:
 
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Gabs beim letzten Serverausfall auch, und der dauerte sogar nur ein paar Minuten.
Ihr habt ja leider keinen Zugriff aufs Betaforum, aber ich habe noch nie Entwickler erlebt die so cool drauf sind. Wenn man zum Beispiel irgend nen Bug reportet kriegt man mit Sicherheit eine Antwort vom Entwickler der dafür zuständig ist. Auch habe ich z.B. bemängelt dass die neue Portal-Grafik zwar gut aussieht, aber zu klein für den Marauder ist, er müsste kopfüber durchspringen. Nen paar Stunden später hatten wir nen größeres Portal. Weil sich im Forum viel beschwert wird, dass man das Geschlecht seiner Klasse nicht wählen kann, wurde ganz offen gesagt, dass das zusätzliche 250k $ kosten würde, die momentan einfach wo anders gebraucht werden.

screenshot-0055tcm1.png


icanhasbetakey4uk3.jpg


:rofl2:

thread zum bild
 
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Wäre nicht schlau von den Entwicklern nun zu sagen dass er einen bekommen hat, da denen sonst die Bude gestürmt wird ^^
 
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Sie haben auch nichts gesagt, aber dass er einen gekriegt hat ist ziemlich offensichtlich. ^^
 

zoiX

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Ich hab die Hoffnung aufgegeben - trotzdem krieg ich jedesmal nen Adrenalinschub, wenn aus heiterem Himmel ne neue Mail im Postfach landet :D
 

zoiX

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Wo ist das Entwicklerstudio eigentlich? Wenn alle inSC'ler, die keinen Key haben sich zusammentun - kommt man dann da billig hin?
 

zoiX

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Naja, wenn wir jemanden finden, der nen Privatjet + Pilotenschein hat...
Alternativ muss 2FH das halt für alle stellvertretend übernehmen :D
 
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Soll ich mal fragen ob 2FH Bier oder Kaffee mitbringen soll?
 

zoiX

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Mach das mal....auf die Antwort bin ich gespannt
 

zoiX

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Du wirst ja wohl son kleinen Umweg für die Chance auf nen Key in Kauf nehmen....
 
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"Friday night - making items to troll the community."

keyblade0fkt.jpg


€: mal bei abload hochgeladen
 
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:rofl2:
warum ist das Schwert denn so schlecht?

hab wieder richtig lust auf PoE, nur grad kaum Zeit :(
 
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