Deleted_504925
Guest
man wählt bei der char erstellung den schwierigkeitsgrad, hab nichts gefunden das später zu ändern.
Ich spiel auf normal. Kopf aus, klicken klicken klicken, mehr will ich nicht.
verstehe nicht was du von 2d hacknslays erwartest. klar hast du den ganzen content gesehen, wenn du es durchgezockt hast und natürlich ist es dann lwMorfium plz.
Ich überlegs mir auch zuzulegen, warte aber noch. Hätte wenn dann gerne eine Torchlight, dass sich für mich auf Dauer lohnt.
TL1 war nach einmaligem durchspielen einfach öde. Mods hin oder her. Mal sehen wie sich das entwickel die nächsten Wochen/Monate.
1: Make a waypoint portal right before the boss portal (so you don't have to pay 10% of your money when you die).
2: Playing on Veteran/Elite makes the game much more balanced.
3: Leveling up will identify all your items.
4: Your items are not soulbound upon use.
5: Leveling up Focus can be useful (even if you are not using spells that often), when you are playing a character with dual weapons.
6: Holding in shift and clicking on items on the floor makes your pet grab them to its inventory.
7: Your pet can learn spells and use said spells from the Spells inventory (3rd blue slot when you press your inventory key).
8: Your pet can "go to town" when you put items into its inventory, but this will make it sell all the items and bring back the gold to you.
9: Your pet has 3 inventory slots, whereas 2 of them are similuar to rings.
10: There is no "gemcutter" in TL2 like there was in the first game, use your gems all the time as you cannot improve them.
11: When fishing at areas outside of town, you can find items and gold fishes which are meant to be sold, nearly all other fish are meant to be used for your pet in combat.
12: If playing with friends and you do not wish to lose much gold upon dieng, consider giving all but about 200g to a friend which does not die alot, or an even better option, create a character meant to store gold and give all your gold to your friend X whilst he gives it back to your "bank" character. You cannot give gold to your own characters I belive as the shared bank chest does not have any slot for gold.
- Don't invest all your points in one stat. Reasons being 1. You want to survive, and Vitality is an oft-overlooked statistic, and 2. Lots of gear has stat prerequisites. Don't miss out on gear that fits your playstyle!
- You get ember ALL THE TIME. Get a piece of ember? Slot that sucker or sell it off.
- Examine all of your skill trees carefully as you level up. Sometimes, a skill, especially a passive, may give you a sizeable bonus for investing one point in it, but give you a considerably small bonus for each rank after. While that's not necessarily a bad thing, it means that you generally don't want to focus on maxing passives right away.
- Don't overburden yourself with spells. This game has a very high skill cap, and if you try to use too many spells, you will spend too much time casting and not enough time dealing damage. Unless, of course, you have an endless flow of mana, in which case carry on.
- KILL EVERYTHING YOU SEE, DO EVERY QUEST YOU GET! Don't slack off on opportunities unless you're well overleveled! You can have a fantastic build and still get stomped by certain enemies and bosses.
- Use dem fish. Pet transformations OP.
- Each area / dungeon has its own kinds of traps within urns / other containers. Some, like bombs, are very easily avoided, but if you're in an area with poison or burning traps, USE RANGED ATTACKS TO BREAK THINGS OPEN! Poison and burning have the potential to absolutely RUIN you!
verstehe nicht was du von 2d hacknslays erwartest. klar hast du den ganzen content gesehen, wenn du es durchgezockt hast und natürlich ist es dann lw
Na dann noch viel spaß beim (er)wartenHm, vielleicht erwarte ich einfach Spiele wie D2, die jahrelang Spaß machen obwohls man immerwieder durchspielt?
Windie plz...
Da muss ich Windie sogar mal Recht geben :/
Wie viele Spiele neben D2 aus dem Genre kennst du, die wirklich lange Zeit Spaß machten?
Da kann ich dir nur zustimmen, leider sind solche spiele im zuge der casualisierung (mein hasswort #1) leider recht rar geworden. Hat kripp in nem video auch mal ganz gut ausgedrückt, er will ein spiel was er "all day, every day" zocken kann.Beides. Dauerhaft das gleiche machen stört doch in dem Genre nur, wenn man nicht belohnt wird. Siehe D3. In D2 wars eben geil. Und dazu noch Ladder und eben dauerhafter Kram der einen beschäftigt und trotzdem Spaß macht. Hätte D3 alles richtig gemacht wie in D2 dann würde TL2 halt nur von irgendwelchen Oldschool TL1 Leuten gespielt werden. TL2 hätte nun wiederrum die Chance gehabt durch Foren, Artikel und wasweissich ein gutes D3 rauszubringen, aber scheint auch nicht passiert zu sein. Mir persönlich ist 2 Wochen Spaß an einem Spiel mittlerweile einfach zu wenig. Ich will alles competitive spielen und irgendeinen Sinn im "Dauerzocken" sehen.
Ich fürchte aber fast, TL2 wird allein aufgrund der eingeschränkten Onlinefunktionalität nie auch nur annähernd den Status eines D2 erreichen können. Wenn jeder einfach cheaten kann wird da wohl nie eine richtige Community enstehen können.
In TL1 hat doch auch kaum einer gecheatet. Man muss sich doch nur angucken welche Mods wirklich genutzt worden sind: Größere Stacks, neue Quests, neue Klassen, Pets, Grafikveränderungen. Selten irgendetwas mit neuen Items.