x-com terror from the deep remake von firaxis

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basis bau, turnbased fights, schicker look


xcom enemy unknown full game demo gameplay and narration:
http://www.youtube.com/watch?v=gWU9wxlIxig&feature=player_embedded&fb_source=message

bin zwar erst bei minute 4:46 aber schon ziemlich euphorisch. die tbs einsetze sind so ziemlich das geilste was ich seit langem (oder überhaupt) gesehen habe (mit machine gun ein bestimmtes areal unter dauerfeuer legen damit kein alien lang läuft, auf die tanke jumpen, sniper move or shoot, aliens automove wenn sie discoverd werden usw usf)

€: vid done und ich kann sagen das dieses game mit sicherheit mein allerliebstes lieblingsgame auf der ganzen welt wird herzherz

achja: http://www.amazon.de/s/ref=a9_sc_1?...rds=xcom+enemy+unknown&ie=UTF8&qid=1339730355

mod-edit: es handelt sich bei diesem Thread um das XCOM-Remake (http://www.xcom.com/enemyunknown/index.php) - zhxb
 
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Jetzt hast du mich aber unnötig heiss gemacht, da ich dachte, der zweite Teil bekommt auch nen Remake.
Zu dem Spiel ham wir schon nen Thread.
 
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wodn? nach x-com oder enemy unkown suchen ergab keinen treffer
 
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wow.. hätte gedacht hier gibts n riesigen aufschrei wie geil das doch ist.
schließlich gehört xcom 1 (enemy unkown) und xcom2 (terror from the deap) zu DEN strategiespielen meiner jugend.
wahrscheinlich sind alle xcom lover voodoohater und wollen nicht in meinem thread posten :ugly:
 
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Es gab schon soviele Fortsetzungen und Remakes zu den Xcom Games... Und die waren alle Grütze. Also bleibt meine Vorfreude erstmal klein.
 
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also ich seh dem game positiv entgegen.
Ob es so geil werden kann wie die ersten drei Teile bleibt abzuwarten.
Das alle Remakes kacke waren stimmt auch nicht. UFO Extraterrestrials war ziemlich gut, bis auf das lasche Ende.
 

Clay

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wenns nur halb so gut wird wie das orginal ist es schon godlike, GOTT wie ich das game gesuchtet hab!
Eindeutig in meinen TOP10 der besten games
 

zhxb

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wir haben doch schon nen thread dazu?
Nope. Es sind momentan zwei XCOM games in der Mache: http://www.xcom.com/.

Ein Shooter (anderer Thread) und ein Remake (dieser Thread).

edit: hab mal den anderen Thread umbenannt und in beiden den ersten Post angepasst - nun sollte alles etwas klarer sein.
 
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hier noch ein paar fakten

GENERAL

•Release Date [33]
- October 9th North America
- October 12th International
•Collectors Edition [33]
- PC only
- "several goodies like an art book, fold-out poster of the XCOM headquarters, XCOM insignia patch, and even some digital stuff like the soundtrack, special art, and more." - 2K Greg
•Difficulty settings [E]
- Easy
- Normal
- Hard
- "Classic"
- Impossible (how long will you last -mode) [37]
• Ironman mode [E]
- Toggle at campaign start.
- Auto-save only, one savegame.
• Interface
- PC version will have an "enhanced" UI compared to the console. [12]
- XBOX/PS3, free movement in tactical. [E]
- PC version, grid overlay in tactical. [E]
- "Glam-Cam" on/off setting. [31]
- Soldier voice on/off setting. [31]
- Possible HP-bar and damage hide/view in-game setting. [31]



STRATEGICAL

•Funding Council
- 16 Countries, game over if 8 or more countries lost. [H]
- Funding and resource bonuses varies [12, 16, 36]

- North America, "Air and Space" - All aircraft and aircraft weapons cost 50% less to purchase, build and maintain.
- Europe, "Expert Knowledge" - Labs and workshops cost 50% less to build and maintain.
- Asia, "Future Combat" - All projects in the foundry and the Officer Training school cost 50% less.
- South America "We Have Ways" - Autopsies and Interrogations are completed instantly.
- Africa, "All In" - Monthly XCOM funding increased by 25%.

•Trade & Missions continually [9]
• Satellite Cover for UFO detection
- Bonus for complete satellite coverage of continents. [16]
- Satellites can be lost. [35]
•One base only [27]
- Hangar bases for Interceptors on multiple continents
- North America, South America, Asia, Africa, Europe confirmed [C]
- Up to 4 Interceptors per interceptor-base. [C]


Missions
• Randomly generated mission names. [20]
•Mission types
- 2-10 types of missions [L]
- Abductions
- Terror missions
- Hostage Extraction [27]
- VIP rescue, (player controlled VIP) [27, L]
- UFO Crash site [32]
- Capture alive alien [34]
• Enviroments [J]
- Urban
- Outdoors
- Alien environments
•Story or "Set type" missions. [14]
•Large number of hand-crafted maps. [20]
- Unit placement procedurally generated.
• Mission Accomplished Screen [D at 15:25]
- Aliens Killed (6, Excellent!)
- X-Com Operatives Lost (1, Good)
• Mission Debrief Screen
- New Research Available (Xeno-Biology, Weapon Fragments, Alien Materials)
- Artefacts Recovered (2x Sectoid Corpse, 2x Muton Corpse, 14x Weapon Fragments)
• NPCs confirmed
- Targets for aliens.
• Multiple attacks at once, player have to choose.
- ""There is not just one group of aliens invading, they are hitting 2 cities at once, or three, or four. You have to make a decision, am I going to Hong Kong or ....."
- "..where ever they don't respond to, they have the risk of loosing that country or increasign the panic-meter....." -Casey O'Toole on PAX. [E at 4:16:00].



Crafts
• Interceptor [D at 17:28]
- One weapon mount (Cannon may be standard side-arm)
• Weapons [M]
-Stats

- Hit% chance
- Range
- Fire rate
- Damage
- Armour Penetration
- Avalanche Missile
- Laser Cannon
- Plasma Cannon


Research
• Item capture and resource requirement for research. [A, 31]
• Each and every research grants some gameplay bonus, not some only narrative. [31]
• Projects
- Xeno-Biology

Slow (12 days)
Project Cost: 3 Sectoid Corpse
- Weapon Fragments

Normal (6 days)
Project Cost: 5 Weapon fragments
- Alien Materials

Normal (6 days)
Project Cost: 5 Weapon fragments



Base facilities
•Static facilities [17]
- Hangar
- Mission Control
- Situation Room - funding council.
- Armory
- Barrack
- Science Labs (?)
- Engineering (?)
- Infirmary (?)
• Expandable facilities
- Alien Containment
- Officer Training School - global perk unlocks for squad
- Laboratories - boosts Science Lab
- Workshop - boost Engineering, "Random resource rebate on whatever you built". -GI
- The Foundry - large manufacturing projects
- Power Generator [A]
- Thermal Power Generator - more power, require steam vent
- Satellite Nexus [A]
- Satellite Uplink - "monitor the airspace over different countries around the world." [A]
• 24 facility expansion slots [27]
• Bonus depending on adjacent facilities [D]
• Base resource: Power [A]



TACTICAL

Gameplay Mechanics
• Fog of War [3,9]
• Panic [9,12]
• Cover, looks like three types [screenshots]
- Ability: "Hunker down", double defence, penalty to vision and cost one turn. [16]
• Line of Sight [3,9]
• Day and Night [9]
- "No gameplay effect for lighting..."
- "... better visibility at night, but more shadows at day." - Jake Solomon [35]
• TUs replaced with Move-Action mechanics instead. [9,12,13]
- Displayed by two small "play" arrows in UI.
- Two movements possible, UI displays range of Move-Action on ground. [D]
• Inventory grid page removed, replaced with an Ability Bar. [3, 14]
- Still some type of inventory "slots" pre-mission.
• Critical Wounds, possible to revive but suffers permanent penalty to Will stat (panic). [14,15]
• Destructible environments [10,12]
- Walls and Cover destruct able, Roofs or Ground are not.
• Overwatch [21]
• Weapons explode into weapon fragments [Video A at 4:06]
• Auto-deployment, no Skyranger unload. [27]
• Doors can be opened in several ways [27]


Aliens
• Weapons [D,E]

- Plasma Pistol
- Plasma Rifle
- Heavy Plasma Rifle
- Alien Grenade
- Alien weapons disintegrate to fragments upon death. [31]
- Alive captured aliens keeps weapons intact (required for high-tier tech capture). [31]
•Sectoids
- Ability: Mind Merge, extra health (but can kill both aliens). [11]
•Mutons
- Ability: Blood Call, group combat bonuses. [7]
•Cyberdiscs
- Two forms [7, screenshots]
- Throws Grenades [J]
•Thin Man (new alien type)
- High mobility, poison [7]
•Berzerker (new alien type) [23]
- Muton like, Heavy armoured, Close combat
- Can destroy environments.
- If damaged, will move torwards attacker regardless of turn. [E]
• Floater [29, F at 13:29]
- Flying
- Ability: Boost: fly straight up off screen and land anywhere on the map. [M]
- Improved grenade ability (Heavy?).
• Heavy Floater [K]
• Chrysalids [G]
- High mobility, can jump multiple levels.
- Units killed by the Chrysalid turn into new Chrysalids unless killed in a couple of turns. [K]
•Alien "Hero" units, (psionic type hinted at) [14]
• "The Drone" [K]
- Heals robotic units
• Sectopod [K]
- Large bipedal mech unit.


Soldiers
•Squad size start at four and can later upgrade to six. [9,12,20]
•Permanent death for soldiers [9]
•Class hidden until first promotion. [13]
•Choice of two abilities on level up (exclusively) [13]
• Stats
- HP
- Will
- Defence
- Aim
•Soldier customization [13,14]
- First Name
- Last Name
- Nickname

* earned at Sergant rank. [15]
- Country
- Race
- Voice
- Head
- Skin Color
- Hair
- Hair Color
- Facial Hair



Classes
•Sniper
- Ability: Squad Sight, fire at enemy seen by any in squad. [13]
- Ability: Snap Shot, quick shot after movement. [13]
- Ability: Double Tap, Allows both actions to be used for Standard Shot, Precision Shot, or Disabling Shot. provided no moves were made. 1 turn cooldown. [D at 16:27]
- Ability: In the Zone, additional attack if a critical hit. [36]
- Improved Overwatch, unit turn does not 'end' as long as he keeps landing hits on aliens. [22]
•Heavy
- Ability: Supression, reduce target Aim by 30 and take free shot if the target moves. [D]
- Ability: Focused Suppression, reduce target Aim by 65 and take free shot if the target moves. [11, D]
- Ability: Tracer Beam Rounds, if hit alien takes extra damage from entire squad. [22]
•Assault
- Ability: Run & Gun, on the turn you activate Run & Gun, you can fire after Dashing. [GI screenshot]
- Ability: Combat Stim, increase stats and reduce damage taken. [M]
•Support
- Ability: Smoke Grenade [14]
- Ability: Rifle Suppression, reduce target Aim by 15 and take free shot if the target move. [14, D]
- Ability: Some type of Improved Heal [14]
- Ability: Heal Wound, use the Medkit to heal up to 8 HP. [M]
• Psionic
- Late game class
- Ability: Mind Control, Size control of this enemy for 5 turns. [K]
- Ability: Panic [L]
- Ability: Rift, Create a devestating psionic storm. (Free Aim, Limited range) [K]


SHIV
•Mobile Weapons Platform [13]
•Takes place of 1 soldier.
•Multiple levels of chassi [J]
- Cover type of chassi [J]
•Multiple levels of weapons [J]
- Minigun
- Laser Cannon [J]


Weapons
• Basic
- Sniper Rifle (takes two actions to fire) [12] - Unlimited
- Assault Rifle - Unlimited
- Shotgun (Assault class only) - Unlimited
- LGM (Heavy Class only) - Unlimited
• Laser
- Laser Rifle
- Heavy Laser
- Laser Sniper Rifle
- Scatter Laser (shotgun type?) [J]
• Plasma
- Light Plasma Rifle [J]
- Plasma Rifle [G]
- Heavy Plasma Rifle [J]
- Plasma Sniper Rifle [G]
- Alloy Cannon (plasma? shotgun type) [J]
• Stun
- "Arc Thrower", close range stun weapon. [31]
•Throwable
- Frag Grenade, Grenades explode on impact.
- Smoke Grenade, (free aim) units in smoke are harder to hit. [M]

Upgrade: stats enhancing drugs for soldiers inside. [22]
- Battle Scanner, throw able sight improvement mechanic. [14]


Armour
• All soldiers can wear all types of items and armour. [14]
• Body Armour - unlimited (start armour presumably) [D at 16:27]
• Skeleton Suit, grapple hook to get to higher ground. [11]
• Carapace Armour (Requires research) [D at 16:27]
• Titan Armor (Requires research) [D at 16:27]
• Archangel Armour, flying [G]
• Ghost Armour, invisibility, limited charges (3) [G, K]
• "Psionic Enchancing Armour" [H] - Pete Murray



Equipment
•Medkit
- Temporary patch up a soldier's wound in combat, 2 charges.

 

Clay

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das orginal ist btw x-com enemy unknown, terror from the deep ist der 2. teil
 
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Kommt ganz drauf an auf welcher Seite des Ozeans du bist.... 1. Teil hat 2 Unterschiedliche namen.
 
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es gibt nix schöneres als die Spiele, wo der 2. Teil so heißt wie der 1. Teil in nem anderen Land :rofl2:
 

Clay

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das ändert nichts daran, dass terror from the deep der 2. teil ist, der erste teil ist halt X-COM: UFO Defense / UFO: Enemy Unknown (europäische Ausgabe)
 
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ich hätte lieber eine neuauflage von incubation (battle isle 4) oder syndicate wars :8[:
 
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bei einer neuauflage von incubation (oder BI 1/2)wäre ich auch begeistert
 
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hmm

bin ja nicht so ein Freund davon, mir Klassen vorschreiben zu lassen
 
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hab mir gleich mal im nostalgierausch für 1 cent Battle Isle 4 bestellt :catch:

plus 3 EUR Versand :chobo:
 
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also ich hab auch schon gänsehaut bekommen beim vid schauen, sieht ziemlich geil aus.
 
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Bin mir nicht ganz sicher ob ich es saugeil oder meh finden soll. Alles entscheidet sich über die Demo. Es gibt doch noch Demos oder?
 
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Sieht eigentlich ganz gut aus.:)
Teil 1 und 2 spiel ich immernoch über Emulator. Gerade aber bisschen weniger, da ich Amiga-Pirates zocke.
 
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wat? natürlich gibts noch demos. anno 2070 hat 'ne demo, tropico 4 hat 'ne demo, SC2 hat 'ne demo.
 

Teegetraenk

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Sieht eigentlich ganz gut aus.:)
Teil 1 und 2 spiel ich immernoch über Emulator. Gerade aber bisschen weniger, da ich Amiga-Pirates zocke.

Da gibts n gutes Remake von Sid Meier. Ist eig. in keinem Punkt schlechter als das Original und hat viele Verbesserungen.
 
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Da gibts n gutes Remake von Sid Meier. Ist eig. in keinem Punkt schlechter als das Original und hat viele Verbesserungen.

Vielleicht tu ichs mir mal an. Ansonsten genieße ich das alte Sound-Gedudel mit beschissener Grafik und vor allem das Zocken mit Joystick. Welche Version soll denn die Gute sein? Da gabs so viele Remakes von dem Spiel.

P.S. Sorry wegen OT.
 
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nach 9 minuten muss ich sagen: die maps sind _viel_ zu klein :(

€: nach 60min: overall scheint das game sehr simpel gehalten zu sein. gefällt mir nicht wirklich. habs trotzdem vorbestellt.
 
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stimme dir zu .... hmm
also ich hätte gern mehr als 5 Leute, die man individuell ausrüsten kann (keine Klassen) und ruhig eine höhere Komplexität
 
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und man kann wohl immer nur max. einmal schießen. kein hinhocken/hinlegen find ich dagegen akzeptabel. besser zielen im hocken und 4zeiteinheiten saven fürs legen etc muss echt nicht sein.
 
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Statt hinhocken/legen gibs halt jetzt das Deckungssystem... dort knien sie sich ja auch hin.
 
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Die neuen Mechaniken sind gar nicht so schlecht. Erinnern mich an Tabletop Skirmish Spiele ala Infinity. Aber die sehr kleinen Schlachtfelder und stark limitierte Gegner und eigene Truppenstärke finde ich armseelig.
 
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