• Liebe User, bitte beachtet folgendes Thema: Was im Forum passiert, bleibt im Forum! Danke!
  • Hallo Gemeinde! Das Problem leidet zurzeit unter technischen Problemen. Wir sind da dran, aber das Zeitkontingent ist begrenzt. In der Zwischenzeit dürfte den meisten aufgefallen sein, dass das Erstellen von Posts funktioniert, auch wenn das Forum erstmal eine Fehlermeldung wirft. Um unseren Löschaufwand zu minimieren, bitten wir euch darum, nicht mehrmals auf 'Post Reply' zu klicken, da das zur Mehrfachposts führt. Grußworte.

Path of Exile - das bessere D3?

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beim ranger einfach alles was frenzy verbessert skillen plus acrobatics für defense
 

Benrath

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na so muss das halt :D

glaub bei Bowranger kann man eh nicht viel machen außer Frenzy ;)
generell meckern die meisten Ranger aber glaub ich über ihren dmg und/oder das Dex/Evasion kacke sind :D

hatte meine Ranger auch bewusst nur für bis 60 gebaut...falls mal irgendwann wieder ne dicke Änderung am Skilltree inklusive komplettem Reskill kommt...dual wield (auch ohne Frenzy) ist halt in Chaos einfach nix, speziell wenn man dann auch noch Dex ist

Kannste mal den Link schicken vom Build? Geht das nicht jetzt, dass ich mri deine Character BOs angucken kann?

Hm bisher fand ichs noch ganz easy mit dem Ranger, Hatte mal Nova Sorc angefangen vorm Patch, das ging eigentlich auch ganz gut.

Finds gut, dass etwas mehr rausgezoomed wurde, fühle mcih aber immer noch etwas "allein" beim Spielen.
 
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Chris schrieb:
We intend to allow players to make their party public so that others can join. Players will be able to search for parties that are appropriate for their level or the boss/quest they’d like to do. We'd like to encourage players to make their parties public so that they can easily find additional players to adventure with.

We hope to have this in before Open Beta.
 
 

Benrath

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Jo das fände ich total knorke. Zur Zeit ist halt so mit "Hi im level <10 Char normal" nicht so viel zu erreichen.
 
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Kannste mal den Link schicken vom Build? Geht das nicht jetzt, dass ich mri deine Character BOs angucken kann?
Für meine Dual Wield Ranger? Klar http://www.pathofexile.com/passive-...PoWF3jLdArbqQ8DfdljqmtMgj9GCoFHDxhNccErhl9gk=
Hm bisher fand ichs noch ganz easy mit dem Ranger, Hatte mal Nova Sorc angefangen vorm Patch, das ging eigentlich auch ganz gut.
klar bis Chaos ist vieles easy...aber Nova Sorcs taugen in Chaos afaik auch nix...bin ja mal gespannt, ob mein Marauder dank Bloodmagic/Lifereg mit Ice Nova in Chaos klarkommen wird...tippe aber eher auf nein :deliver:
 

emp

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€: Key schon vergeben

Spiel zz nen DualWield Duelist lvl 28. Geht noch gut klar.
 
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Kann man mit ner Wand Witch eigentlich Chaos Gruppen ziehen?
 
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Ich hab diesen Leecherkram nie ausprobiert...kein Plan

spiel ja grad meinen 2. Build mit Power Siphon hoch...allerdings hat der Templar ja eher Tempest Shield und Molten Shell als Hautdmg und Power Siphon wird dann nur Chargelieferant
 
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Hab das Spiel nach einer Pause (0.93) wieder getestet und ich muss sagen, da hat sich echt was getan, es entwickelt sich eindeutig in die richtige Richtung.
 
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nu find ich mal meine 1. Waffe mit >129% ED, da ist es ne 46er 1h Mace :8[:...halt als rare mit beiden ED-Mods (167% insgesamt)
 
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hab gestern abend wieder ziemlich gesuchtet und dabei mein erstes unique gefunden. allerdings scheint es mir auf den ersten blick ziemlich schlecht zu sein ^^

bild2qzauy.png

bild11kyna.png


mit welcher klasse/build könnte das spielbar sein?
 
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naja das könnte man benutzen, wenn man nen Marauder/Duelist als Caster spielen will (was ich übrigens tue ;) )...ich hab Blood Magic halt "normal" geskillt, wobei ich eh an der Mitte vorbeikomme...so Builds Richtung Tempest Shield und/oder Molten Shell
 
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Chris schrieb:
Version 0.9.7
Notes:
  • Path of Exile's higher difficulty levels are a lot more difficult than before! It's expected that players will have to pick defensive options in order to be able to survive.
  • We've wiped all the passive skills again. Please take care reallocating your passives so that you can use your equipment and gems.

New Content:
  • Added a new monster type, the Goatman Shaman, which uses Fireball and Molten Shell.
  • Added a new skill - Puncture: Punctures the target, causing them to bleed. While bleeding, they take damage over time based on how much damage was dealt in the initial hit. The bleeding deals more damage while they move. Puncture works with bows, daggers, claws or swords.
  • Added a new skill - Lightning Arrow: Fires a charged arrow at the target, causing them to be struck by a bolt of lightning which damages nearby enemies.
  • Added a new skill - Summon Skeletons: Summons a group of slow moving skeletal minions. They last 20 seconds before expiring and do not require a corpse when casting.
  • Added a new skill - Burning Arrow: Fires an arrow that deals fire damage to its target and has an increased chance of setting it on fire.
  • Added nine player aura skills: Anger (Fire Damage), Hatred (Cold Damage), Wrath (Lightning Damage), Discipline (Energy Shield), Grace (Evasion), Determination (Armour), Purity (Elemental Resistances), Haste (Attack Speed and Cast Speed) and Vitality (Life Regeneration).
  • Added a new support gem - Elemental Proliferation: Elemental status effects (for example, freezing or burning) caused by this skill also affect nearby enemies.
  • Added a new support gem - Blood Magic: This skill is cast using life rather than mana.
  • Converted the old Multiple Projectiles support gem to Greater Multiple Projectiles and added a new Lesser Multiple Projectiles support gem. These add four and two projectiles respectively (with different penalties) but can be stacked.
  • Added a new keystone passive - Phase Acrobatics: 20% chance to dodge spell damage.
  • Added a new keystone passive - Arrow Dodging: Doubles chance to evade projectiles.
  • Moved the "Monsters can have one additional curse" ability to a new keystone passive - Whispers of Doom.
  • Added 11 new Unique items.

Major Features:
  • We've updated the party screen, both cosmetically and functionally. It now uses consistent user interface that will also be used elsewhere to represent characters.
  • There are now popup notifications that appear at the bottom right of the screen when new party events occur.
  • Added support for skills that can be toggled on/off and reserve a portion of your mana while they're on. Examples are Tempest Shield, Righteous Fire and the new player auras. If you have the Blood Magic keystone passive, then life is reserved instead.
  • Substantially less data about external entities is sent now. Players will notice less lag when first approaching other characters.
  • Added taunt animations to many monsters.
  • Added larger custom icons for keystones and notable passives. Improved the visibility of connections between selected passives.
  • Improved the website passive skill tree planner functionality to include a search, minimum distance finder and ability to show similar passives.
  • Revamped chest spawning to include clusters of barrels and similar chests. Overall, chests are now less common than before but drop more items.
  • Experience is now only shared with other players who are near you (roughly two screens). Monsters are still made harder by players elsewhere on the level.

Minor Features:
  • Many monsters have new skills - Ghost Pirates cast Flicker Strike, Oak casts Immortal Call, Kraityn's Bandits use Explosive Arrow and Water Elementals use Ice Nova.
  • Improved forum search functionality.
  • Currency items now have blue text that describes what they do in a much clearer way.
  • Small chests (that can be opened with damage) no longer show hover text unless you put the mouse cursor over them.
  • Chests are no longer spawned very close to entrances/exits of areas.
  • The passive tree now starts off slightly zoomed out and its maximum zoom distance is greater.
  • Spiders now have a random delay before they crawl out of the pit.
  • Gems now display their mana cost, mana multiplier or mana reservation amounts.
  • Raised Spectres don't leave corpses any more.
  • Reduced the size of skill popups so that the text isn't too large.
  • Standardised the font sizes and colours used in the UI.
  • Keystone passives now have flavour text.
  • Removed the Weaver's Chambers waypoint.
  • Most locations on the quest screen map now have new hover art.
  • Renamed most placeholder monsters.
  • Brutus now explodes shortly after being slain.
  • Merveil's Lair now has a new exit.
  • Updated several of the audio tracks with extended versions.
  • Small spiders now sometimes leap before they attack.
  • The rewards for most quests have changed to a different set of gems.
  • Improved the effects of many skills including Spark, Shock Nova and Poison Arrow.
  • The layout of the Upper Prison has been changed in preparation for upcoming improvements.
  • Transitions between various world areas have been improved so that they don't have repeated exits.
  • Stash tabs are now loaded when accessed.
  • Continued to incrementally improve the art, effects, environments and sound.

Balance:
  • Made higher difficulties substantially harder so that defensive choices are more necessary.
  • You now receive your first support gem once you enter Merveil's caves, rather than in Act Two.
  • You can now purchase Jeweler's Orbs and Orbs of Fusing from Act Two vendors.
  • Changed the armour and evasion calculations to result in those defensive properties yielding around 25% more mitigation than before.
  • Increased the physical damage reduction (armour) cap from 75% to 90%.
  • Most skill gems have changed starting levels.
  • The mods on rare items are now picked and generated differently.
  • Reduced the amount that shields vary between tiers.
  • Defensive properties of armour pieces and many defensive mods on items now ramp up more than before after level 30.
  • Changed damage reflection and the PvP damage multiplier to both be linear.
  • Increased the block values of dexterity shields.
  • Improved the progression of flasks so that higher levels are never downgrades.
  • Rebalanced critical strike multiplier values across the board.
  • Reduced the level that three-socket items start appearing.
  • Increased the chances of finding two linked sockets on items (by reducing how often they appear without links).
  • The damage of the first Wand has been increased.
  • Level 2 gems have become level 1 gems so that they're usable even if you haven't gained a level by the time you arrive at town.
  • Base maximum charges for each class are now 3 of each type rather than 2 of each type.
  • "Life gain per target" mods have been reduced in size and made available on fewer item slots.
  • Made Unique items slightly more common.

Monster Balance:
  • Increased the damage and reduced the attack speed of monsters that appear in groups.
  • Bosses now scale up their life, energy shield and item drop bonuses more with additional players. Higher rarity bosses have more scaling.
  • Rebalanced the rate of random boss packs throughout the game.
  • Damage reflection auras now only occur on level 40+ monsters and reflect a flat 25% of damage dealt rather than a sliding scale based on level. This is not more reflection than before.
  • Reduced the maximum attack distance (and substantially increased the damage) of Skeletal Casters.
  • Additionally increased rate of rare bosses in the Maelstrom of Chaos.
  • Rhoas now have a much lower aggression-trigger-distance but are more dangerous.
  • Reduced the likelihood of Auras spawning on rare monsters.
  • Shadow Fragments now deal half physical, half chaos damage with their attacks.
  • The Maelstrom Hillocks are now tougher.
  • Slightly reduced the deadliness of the "deadly" monster mod.
  • Reduced the amount of items dropped by "of Wealth" boss monsters.

Passive Skill Balance:
  • The passive skill tree now has new and more powerful defensive options.
  • Reduced the values of some Life Regeneration per Second nodes on the passive tree.
  • The maximum number of additional charges you can get from the passive tree is now +3.
  • The two "gain power charge under condition" passive skills were removed. These type of effects will come from active skills (more are coming).
  • All passives that gave bonus effects to charges were removed for now. This allows us to balance the charges to be more useful without making them mandatory.

Active Skill Balance:
  • Power Siphon now acts like Infernal Blow in that it counts kills that occur a short time after the skill is used (so that it's useful in party situations). It also now has the Culling Strike effect (outright killing targets that reduced to less than 10% life).
  • Normalised the balance of Cleave and Sweep slightly so that there isn't such a large disparity.
  • The multiple projectiles support gems now grant additional projectile damage when they level up, rather than physical damage.
  • Rain of Arrows is now affected by the Point Blank Archer keystone passive.
  • Sweep now hits in a full circle again (rather than a 300 degree arc).
  • Removed Cleave's bonus against the selected target. The damage against non-targeted enemies is now higher.
  • The damage of Fireball and Freezing Pulse have been increased.
  • Discharge's damage has been nerfed.
  • Slightly increased the radius of Detonate Dead's explosion.
  • Spark now fires three sparks by default.
  • Reduced the number of Raised Zombies available at early levels.

Bug Fixes:
  • The bug where the top 5% of the screen was blurred under some graphics drivers is now fixed. If you disabled anti-aliasing or post-processing to temporarily fix this issue, we recommend turning at least post-processing back on again. Some old cards will not be able to enable anti-aliasing while post-processing is enabled now.
  • Fixed a client crash related to kicking people from a party that they've already left.
  • Power Siphon now works correctly with the Multiple Projectiles support gem.
  • Fixed a bug where a vendor recipe would allow you to gain information on how many mods an unidentified rare has.
  • Fixed a bug where the rare name matching vendor recipe worked with unidentified items.
  • Restored the limit of 32 players per town instance after fixing problems with joining a town that had too many players.
  • Fixed a bug where decals could cause performance problems.
  • You can no longer sell quest items.
  • Removed distortion from all auras to prevent the effect of players/monsters being doubled up.
  • Monsters now face you when taunting, which fixes the problem where they'd arbitrarily turn away in combat.
  • Fixed a bug where auras would rotate with their owners.
  • Fixed some of the blue areas that would appear in some levels.

Chris schrieb:
Version 0.9.7b
Balance:
  • Elemental skeletons and caster skeletons now resist their appropriate elements.
  • Lightning arrow now explodes when hitting terrain as well as monsters.
  • Cleave now averages the attack speed of your two weapons if you are dual wielding.
  • Removed the 1% pierce chance from Puncture.
  • Reduced the mana cost of level 1 Cleave.
  • Increased the damage of level 1 Freezing Pulse.
  • Increased the damage of Fireball at higher levels.

Bug Fixes:
  • Enhanced blocking on shields will now modify the shield's value properly (and make it blue).
  • Fixed the Fairgraves quest so that you don't have to fetch the Allflame again if you've already given it to him.
  • Set Maelstrom of Chaos areas to have the correct levels again (all 60).
  • Increased projectile speed now affects arrows properly.
  • Tempest Shield's mana reservation now works properly.
  • Fixed a client crash related to the Blood Magic support gem.
  • Fixed a bug where Necromantic Aegis was not working properly in 0.9.7a.
 
 
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31.03.2001
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ui doch jetzt schon...hätte gedacht es wären noch 1-2 Tage, wollte eigentlich noch 2 Chars auf 60 bringen vorher :deliver:
aber zumindest hab ich gestern noch Screenies von ein paar Skillungen gemacht :D
 
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20.03.2004
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hab das spiel seit letztem jahr nicht mehr angefasst aber gibts inzwischen ne möglichkeit seine items an händler zu verkaufen bzw ist das ganze irgendwie "spielbarer" geworden? iwie haben mich die komischen instanzen abgeschreckt genauso wie die fehlenden stories etc
 
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27.12.2004
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Verkaufen ist drin. Story wird in der Beta nicht preisgegeben. Was an den Instanzen komisch ist, weiß ich nicht.
 
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merci, weiss auch nicht fand die level allesamt irgendwie zu "lieblos" und dahingeklatscht, war erst in einer wüste da wars noch ganz ok aber als es dann in so ne kanalisations unterwelt ging mit(zumindest sah es für mich so aus) fehlerhaften texturen oO hab ichs beendet und nicht mehr gestartet.

das mit der story ist schade aber verständlich, irgendwie reizt es mich aber doch mal wieder so zur überbrückung
 
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27.12.2004
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Hat sich definitiv recht viel getan seit letztem Jahr. Wenn irgendwo Texturen fehlen, solltest du das am besten im Bug-Reports Forum melden (mit einem Screenhot, wo du vorher /debug in den Chat eingibst), dafür ist es da. Wird dann meistens sehr schnell gefixt.
 
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20.03.2004
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ah alles klar, dann lad ich mir den client nochmal runter und schau obs mich im zweiten anlauf fesselt :p
 
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31.03.2001
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grad mal ne kleine Witch auf Minions geskillt...das ist tatsächlich noch unübersichtler als vorher...total übel...erstmal halt dauernd Skelette nachcasten (da konnte ich 8 beschwören, werden ja noch mehr) und dann leuchten dauernd unter allen Minions viel zu fett die Auren :ugly:

wird echt Zeit für ein Minioninterface :deliver:
 
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27.12.2004
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ich hätte viel lieber irgendwelche items/itemstats die minions verbessern.
 
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31.03.2001
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1. lieber ein paar Acc-Items equipen statt soo viele Punkte in Acc zu stecken (die Dex-Punkte werden ja für Bow nötig sein wahrscheinlich)...einfach beim Skillen bisschen was übrig lassen und equippen, dann Hitchance angucken und schauen wo als Ausgleich zB Ringe reichen ;)
2. nicht über Melee-Physical "rausgehen", sondern über Manareg...klar der Punkt in Spelldamage ist verschwendet, aber das gilt bei Melee-Physical ja auch, dafür aber noch 13% Ele-dmg mitgenommen
3. die Option auf die -10% manacost würd ich erstmal offen halten und ausprobieren wieviel Mana du brauchst, könnte mir vorstellen, dass du die 2 Punkte woanders reinstecken kannst (der Weg in den weiteren Skilltree ist ja eh doppelt)
 
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Ich habe jetzt die curse keystones weggelassen. Einfach den +1 curses unique ring tragen und drölfzig Skillpunke sparen ist die bessere Lösung denke ich.
 
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mehr Fire Damage heißt auch mehr Burning Damage...speziell in Chaos dürfte sich der Atkspeed aus den Charges nicht soo sehr lohnen
 
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jo, sind ja auch nur 5% mehr ias pro charge, hatte ich als 8% pro charge in erinnerung.
 
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Wichtig:

15. I’m an existing Closed Beta tester. What does this mean for me?

Because of 0.9.8 balance changes, we’re performing a “Legacy Migration” before the public weekend starts. This means that all of your existing characters and items are moved to the Legacy league (or the Hardcore Legacy league if they were in Hardcore). The new Default and Hardcore leagues will be a fresh start for players to compete for top ladder rankings.

0.98 + wipe

Finde ich übrigens mutig einen Stresstest mit einem neuen Patch zu verbinden ;) .
 
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Aachen
http://www.pathofexile.com/publicweekend/

Am Wochenende kann man auch ohne Betakey spielen.

ah, cool!
Dann werd ich mich wohl auch mal dran setzen.

Falls aber jemand einen key übrig hat, würde ich mich auch über ne pm freuen. :wave:

€: lol, gerade seit einiger Zeit mal wieder auf der Seite eingeloggt - hab am 12.03. nen Beta Key bekommen, yay. \o/
hab nichtmehr dran geglaubt, nach über einem halben Jahr warten. ^_^
 
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Aachen
Doch man bekommt auch ne E-Mail mit gleichem Inhalt.
Aber meine Spam-Adresse rufe ich auch fast nie ab.


Ich will nach Hause installieren und zocken !!!1111111einseinseinself
 
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Typisch, am WE mal wieder angefangen nach zwei Monaten und schon gibts nen Reset :D

Spiele gerade nen 2H Marauder mit Resolute Technique, ist schon fast etwas overpowered. Bin mit Lvl 43 jetzt auch schon in Merciless.

Btw: Hat noch zufällig jemand ein Mana Leech Gem über? ;)
 
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31.03.2001
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dann weiß ich ja schonmal das ich keine Gems mehr leveln muss/sollte, wie ich das eigentlich vorhatte :D
 
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