Jurassic World

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wie die erste Szene mit dem Tor so sehr nach CGI stinkt :kotz:

mal gucken ob das was wird
 

deleted_24196

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Der erste Teil war ja ganz in Ordnung, hoffentlich knüpft dieser daran an.
 
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wenn man den ersten heute sieht, fällt erstmal auf, wie wenig screentime die dinos eigentlich haben. war ja damals auch verflucht teuer, so nen saurier zu basteln. wobei die viecher immer noch erstaunlich gut aussehen. filmisch war der 1. auf jeden fall cool. klassisches spielberg popcorn-kino mit vielen szenen, die sich einer ganzen generation eingebrannt haben.

war damals 8 oder 9, und natürlich auch voll im dinosaurierwahn.
 

Teegetraenk

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Seh ich anders Piko, hab selbst die sehr gute Jurassic Park 3D hier rumliegen und die Dinos haben massig Screentime verglichen mit z.B. dem letzten Godzilla.
 

RoscHii_K

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seh ich auch so. klar, die erste halbe stunde is relativ saurierfrei, aber dann sind die doch allgegenwärtig.
 
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Seh ich anders Piko, hab selbst die sehr gute Jurassic Park 3D hier rumliegen und die Dinos haben massig Screentime verglichen mit z.B. dem letzten Godzilla.
nee, wenn du die szenen addierst, in denen man nen dino sieht, kommen nur ein paar minuten raus. spielberg hat das damals supergeschickt gelöst, indem er die saurier häufig indirekt hat anwesend sein lassen. (prominentestes beispiel: der t-rex im anmarsch / das wasserglas)

Combined, all of Jurassic Park's CG dinos have just 6 minutes of screen time, while total dinosaur effects shots make up only 14 minutes of the 127 minute film.

schon verrückt :D
 
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Jo, der erste war und ist grandios, ganz besonders auf Blu-ray 3D. Beim zweiten bin ich im Kino leider kurz eingepennt und auch beim erneuten schauen fand ich ihn nicht so doll. Zum dritten muss man ja nicht viel sagen. Der neue wird natürlich trotzdem geschaut, Leute wie ich lernen nicht aus Transformers 4.
 
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Wird sicherlich cool werden. Den Cast finde ich auch bombe.
 

Teegetraenk

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nee, wenn du die szenen addierst, in denen man nen dino sieht, kommen nur ein paar minuten raus. spielberg hat das damals supergeschickt gelöst, indem er die saurier häufig indirekt hat anwesend sein lassen. (prominentestes beispiel: der t-rex im anmarsch / das wasserglas)
schon verrückt :D

Ja aber das ist ja keine Aussage über viel/wenig Screentime. In ähnlichen Filmen werden die Werte jedenfalls nicht höher liegen. :p

Was extrem krass ist, ist die Qualität der Blu Ray 3D. Das ist doch, weil nicht mit 3D und auf HD gedreht, alles hoch gerechnet oder nicht? Der Film hat aber eine unglaubliche Qualität.. Wenn ich das mit der imo sehr enttäuschenden Qualität der HdR Trilogie auf Blu Ray vergleiche.. kommen mir fast die Tränen
 
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"Combined, all of Jurassic Park's CG dinos have just 6 minutes of screen time, while total dinosaur effects shots make up only 14 minutes of the 127 minute film."

Wayne CG, die geilsten Dinos waren die "echten". 10% der Screentime mit Dinos gefüllt ist gewaltig viel.
 

RoscHii_K

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trailer

hm geht so wa...

das cgi mit dem hai :rofl: sieht aus wie bei ner bbc doku oder so
 
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ok... genmanipulierter T-Rex/Raptor? Oh noez, wie einfallsreich :(
 

zimms

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Wow, der Trailer hat meine Vorfreude komplett zerstört...
 
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Jurassic Parks and Recreation :top2:

e: trailer ist ziemlich cheesy, bin nicht gehyped.
 
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Wieso sind da eigentlich gefährliche Dinos wie die Raptoren am Ende, auf einmal dicke Kumpels mit dem Parkwächter und wer kommt bitte auf die grandiose Idee, die beiden Dinos zu kreuzen die in der Vergangenheit am meisten Leute gefressen haben :rofl2:
 

RoscHii_K

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Wieso sind da eigentlich gefährliche Dinos wie die Raptoren am Ende, auf einmal dicke Kumpels mit dem Parkwächter und wer kommt bitte auf die grandiose Idee, die beiden Dinos zu kreuzen die in der Vergangenheit am meisten Leute gefressen haben :rofl2:

ohne scheiß :ugly: und wie sie auch so hammer erschrocken ist, total unerwartet dass diese viecher bösartig sein könnten
 
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Wieso sind da eigentlich gefährliche Dinos wie die Raptoren am Ende, auf einmal dicke Kumpels mit dem Parkwächter und wer kommt bitte auf die grandiose Idee, die beiden Dinos zu kreuzen die in der Vergangenheit am meisten Leute gefressen haben :rofl2:

warum spoilerst du nen trailer? :rofl2:
warum sollt man keine raptoren dressieren können? warn recht intelligente viecher und tiger kann man auch gehörig machen 8[
 

RoscHii_K

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keine ahnung, ich wollte den leuten nich die überraschung verderben wie kacke er is :ugly:
 

zoiX

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Gott. Wie schlecht. Warum braucht man Genmanipulation? Die Raptoren aus Teil 1 waren die besten Dinobösewichte - Genmanipulation kann das nur schlechter machen...
 
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Wie schlecht das CGI alleine aussieht. :rofl2: Mieser kackstreifen.
 
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Die checken echt nicht, was an Jurassic Park geil ist.
V.a. dass die CG so grottig aussieht, wenn sie die volle Monsterschiene fahren, ist einfach nur erbärmlich.
 
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Hm, bin jetzt nicht so gierig nach dem ersten Trailer wie bevor der Trailer da war :ugly:
Hoffentlich ist der Film doch noch besser als das was jetzt zu sehen war, die Idee reizt mich nicht so.
 
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film is bestimmt scheisse aber hauptsache dinos, und die rothaarige geht auch. wird geguckt
 
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warum spoilerst du nen trailer? :rofl2:
warum sollt man keine raptoren dressieren können? warn recht intelligente viecher und tiger kann man auch gehörig machen 8[

Naja, geht so, wa? :)


Also ein menschlicher Triceratops auf zwei Beinen wäre doch super geworden. :troll:
 
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Weiss gar nicht was ihr habt :troll:
 
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für die, die sich übers cgi beschweren:
VFX artist here.

To those making comments about the quality of the CG critters in this trailer — and to anyone who has ever wondered how it's possible for the original Jurassic Park to have had such awesome CG, while [insert some more-recent movie] didn't — those are both interesting observations, and here's the deal with both.

First of all, it's important to remember that the further we are from releasing the movie, the further the VFX are from completion. Early trailers and commercials will always feature VFX that aren't "done," because our target for delivery is like six months from now, and our team doesn't find out for sure which VFX shots they're going to need for the ad campaign until... hold on... juuuuuuust about the moment they need those shots right this fucking second oh my god.

Papers get thrown, people run down hallways, it's a whole Broadcast News thing.

So, we take whatever work is done on one of those shots, save off a copy, and rush a quick alternate version to completion. Maybe the animation is final, but the comp isn't. Maybe nothing is final. Maybe everything is final, but later someone changes their mind and adds another thing to the shot. Whatevs. We give them Some Version of the shot — complete with, like, color and everything, it's super official — and they release the trailer, and we go back and keep workin' on it like we were already doin.' This is how you end up with comparison albums featuring, for instance, the difference between trailer and movie VFX for Guardians of the Galaxy. Happens all the time.

As for the more general complaint that I hear a lot — "but, we were able to make everything photoreal in Jurassic Park in 1993, what gives?" — there's a lot that gives. It's complicated.

Aside from utilizing a whole slew of fairly basic (albeit smart) tricks that make it easier to look photoreal, Jurassic Park also had a few things going for it, historically speaking.

As a thing to attempt doing, it was more or less unprecedented. Just a ton of work, a ton of question marks, unforeseen innovations were certain to be required, and custom scripts and software would have to be written. They knew what it had to look like, but they didn't know exactly how to get there. Their target was a look. They'd know it when they saw it.

So, they started hammering away at it. There wasn't even a solid optimism that it was possible to pull off so much CG, at that level of quality, at that point in time — much less an absolute goddamned foregone conclusion that obviously it's possible to do twenty times as much CG at that level of quality — and so they benefited, a bit, from the exploratory nature of it. As far as executives and producers and studios and expectations go, the attempt to make that first CG dinosaur movie was akin to Apollo 11. "Oh god, I hope this is fucking possible."

When it actually worked, it was an accomplishment.

That was the context for that CG work. These days, the context for the CG in, like, The Avengers, is akin to Southwest Flight 782, service from Oakland to Burbank. "Oh god, I hope I'll be able to rent a red car when I obviously make it to Burbank."

It became "obvious" (to the higher-ups) that we could do CG VFX. The process got figured out, the pipelines established, the groundwork laid, the procedures sorted... and now, the process of arriving at the end of the VFX process is seen as the goal. First you do your story art, then you do your modeling, then you do your layout, then you do your animation and sims, then you do your comp, then you render out the result. "That's how ya do it." Once the process is complete, your VFX are complete. Congratulations, let's move on to the next movie.

The problem — and distinction — is that, remember, Jurassic Park's goal was a look. They didn't know what the process would be, but they'd know it when they saw it. Now the goal is, largely, a process. Finish the process.

Are we capable of delivering CG at the level of quality you see in Jurassic Park? Fucking absolutely. (And, "duh," quite frankly. Most movies with big CG setpieces are actually at that level of quality.) When that doesn't happen, these days, it's because we're working under a very different set of limitations. For instance, way, way, way more shots, way more complex shots, way harder shots, an atmosphere of assumed possibility, a wee bit of studio apathy, less-and-less money, higher-and-higher rez, stereoscopic delivery... and, uh, not to put too fine a point on it... not much of a premium being placed on quality of life for the artists. (That's a whole separate thing.)

In addition to that, like I said a few paragraphs ago, Jurassic Park also (smartly) utilized a handful of tricks to make life easier. In CG, realistic shiny things are easier than realistic matte things, so they made the T-Rex wet. They did the T-Rex scene at night. They did a tremendous number of hand-offs between the CG Tippet critters and the practical Winston critters. Not to mention, there's way fewer CG shots in that movie than you're probably remembering, and on and on.

So. Yeah, it was twenty years ago, but they were also climbin' a different mountain.

Now, it's important to note that Jurassic Park deserves every bit of the VFX credit it gets. (That Gallimimus sequence blows my mind.) It's outstanding work, it stands the test of time, it's great — I know I'm basically saying, "yeah, good job with the fucking Coliseum, you guys, you scrappy group of rag-tag weirdos," but. I want to make sure it's clear that I'm not throwing shade at Jurassic Park. I love Jurassic Park.

But, for being a trip to the moon with nothing but a tin can and a calculator — sorry, I'm very analogy-heavy this morning — for being just this impossible thing, it also managed to avoid some of the pitfalls of the modern CG experience. Expectations, mostly. Different flavors of expectations, at different points along the line. Being the first to do a very hard thing well isn't easy. For that matter, neither is being the 6000th to do a very hard thing well, when people are totally unimpressed with the assumption that you can do a very hard thing well. Like "come on, knock it out. We're on a schedule here."

Not that they weren't on a schedule, but. You know what I mean. I've rambled on long enough.

tl:dr — trailer VFX are often a work in progress, and Jurassic Park's CG was incredible, but arguably managed to benefit from "pioneer" culture, and set out to clear a bar much lower than we typically deal with these days
 

RoscHii_K

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HROyal
na und? das wasser bei der tsunami szene in godzilla sah im trailer lächerlich aus und tat es auch noch im film... i call bullshit
 
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Mich schreckt vor allem die masse an cgi ab. Sieht halt im trailer so aus als hätte man 90% der szenen vor nem green screen gedreht. Ist es wirklich notwendig das Jurassic World tor mit tricktechnik zu erzeugen? Die meisten filme die so massiv cgi benutzen sehen am ende dann halt einfach scheisse aus. Gründe dafür nennt der typ übrigens auch selber.
 
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