Funktionen von SC2

Rockstare

Guest
Original geschrieben von ash.PhiL
Seht es bitte ein. Bei Bw passt es genau.
Du brauchst strategisches wissen und verständniss um gut sein zu können. Willst du Top sein, brauchst du auch noch speed und erfahrung dazu.

Es ist schon sehr gut gemacht mit Bw..
Sc2 kann Sc / bw net toppen..
glaubt mirs..

#2 !!!

sc2 wird bestimmt auch so vereinfacht wie wc3. (z.B alle rax auf eine taste setzen können) und dann wird die stressgrenze immer kleiner :(
 
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Original geschrieben von Koestritzer


ban plz für den nächsten der diesen dummen satz nachsprallt.
blizzard wird nach eigenen aussagen definitiv nicht zu 2d zurückkehren - warum auch?
mit einer 3d engine kann man alles machen was eine 2d engine ermöglicht - nur noch wesentlich mehr.
was die entwickler dann daraus machen ist ihnen überlassen...
man kann mit einer 3d engine games machen die aussehen wie 2d - aber für den programmierer mehr möglichkeiten bieten.
es kann ja ruhig 3D werden, solange nicht so ein 3D wird wie in WC3 :kotz:
 
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wäre schön wenn sich einer oder mehrere blizzard games entwickler den thread mal durchlesen würden
bzw kann net jmd mal die besten ideen in engl. übersetzten und an blizzard schicken? O _o
 
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Original geschrieben von Blue.4D
- größere Gruppen (warum nicht gleich unbegrenzt)
- Gebäude zusammenfassen in Gruppen
- Startpunkte auf mins oder gas für sonden die dann auch dort ernten
Diese Dinge sind bereits im heutigen BW möglich, allerdings würden sie, wenn entsprechende Hacks veröffentlicht würden, in der Community wahrscheinlich nur auf Ablehnung stoßen...
 
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Original geschrieben von Muell
wäre schön wenn sich einer oder mehrere blizzard games entwickler den thread mal durchlesen würden
bzw kann net jmd mal die besten ideen in engl. übersetzten und an blizzard schicken? O _o

genau, ich wette die wären nie im leben auf die ideen gekommen und werden die in sc2 noch schnell einbauen! :mad:
 

StarCraft-Elite

Guest
lol omg wtf?


fast alles was hier aufgelistet wurde könnte man ( hab ehrlich gesagt kA ) mit nem patch beheben... das hier sind für mich alles patchvorschläge und nicht Vorschläge für ein fortsetzung eines spiels...
 

Blue.4D

Guest
das so sachen wie Ralleypoint an Mins und Gebäude zu Gruppen zusammen zufassen und überhaupt größere Gruppen das macro einfacher machen bestreite ich nicht. Dennoch halte ich das für sinnvolle neuerungen, die eh zu 99% kommen werden.

statt Helden könnte es passieren, dass uns ein System erwartet, wo jede einzelne unit eine art kleiner Held ist... (nein, ich hoffe das nicht, bzw ich hab keine Ahnung wie sich das auf das Game auswirkt)

Dass das ganze in 3d passieren wird, ist auch klar.
Allerdings könnte es ja sein, dass man auf eine 2d-Ansicht wechseln kann... Das würde uns hier glaub allen entgegenkommen :-)

Ebenfalls wären Kreise um die Units, die deren Reichweite angeben recht praktisch...

das Voicedingens hat auch noch keinen Kritiker gefunden...

Und an alle dies noch nicht kapiert haben:
Ob Sc2 an BW rankommt ist natürlich fraglich...
Aber Sc2 wird nicht nen bißerl verbessertes BW sein sondern nen eigenes neues Spiel... Und wem es nicht gefällt, so wie uns hier wohl allen Wc3 net gefallen hat, der spielt eben weiter BW...

Joah und patch 1.11 wär scho mal goil...
 

Clawg

Guest
Original geschrieben von Blue.4D

Ebenfalls wären Kreise um die Units, die deren Reichweite angeben recht praktisch...

Jo, und dann noch Autospell, automatisches Ressourcenmanagement, automatische Skripts fuer die Units bei nem Angriff, automatischer Basisaufbau, ein schoener Screensaver! :8[:
 

Tee3

Guest
hmmm 3D iss ja net schlecht aber trotzdem wäre ne weit von oben ansicht so wie mans zurzeit hat schon net schlecht..

auf jeden fall das game schneller als w3 machen -> bewegungen müssen flüssiger sein...

eigentlich würde es ausreichen bw zu nehmen, neue grafik, kampagne und ki...

und schon hat man SC2 :)
 

Blue.4D

Guest
hrhr, jo dann muss man nur noch ne möglichkeit haben komplexe ki-skripts zu schreiben und gogo next strategiespiel-generation
:elefant:
 
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Original geschrieben von Koestritzer


genau, ich wette die wären nie im leben auf die ideen gekommen und werden die in sc2 noch schnell einbauen! :mad:

ähm nein man, das soll ihnen nur die meinung der community zeigen nach der sie sich vielleicht ein wenig richten werden :[
 

Sentinel_inaktiv

Guest
hoffentlich packen sie das ladder-system von tft rein weil das eigentlich die einzig gute neuerung ist und man sollte weiterhin reps im b.net gucken können ;)
 

Nightelf1000

Guest
ich würde mir bei sc2 eine neue rasse so ne neue Alien rasse vorstellen oder so.Und natürlich neue einheiten und das bnet fenster ein bisschen upgraden so wie bei WC3.
 

mentally~swamped

Guest
SC2 wird toll, weil ihr alle denkt, dass es nur scheisse im Vergleich zu BW werden kann! :cool:
Genau so war es doch auch als SC angekündigt wurde: "Orks im Weltraum wie bescheuert ist das denn, WC2 wird dieser Ableger nie toppen."
Dabei kommt die Tatsache, dass es ein änhliches Vorgängerspiel gibt, voll dem Gameplay zu Gute. Schaut euch die Enbtwicklungsgeschichte von SC doch mal genauer an. WC2 war fertig, die Grafik-Engine stand und die Blizz-Jungs konnten hunderte Ideen ausprobieren.
Schon knapp ein Jahr nach WC2 Release wurde SC das erste Mal auf der E3 vorgestellt, und alle fanden es hässlich. Also nahm man sich daraufhin nochmal der Grafik an und bastelte weitere 2 Jahre im Grunde nur noch an Balance und Strategie-Vielfallt usw. Darum und nur darum wurde SC so gut, weil es praktisch schon 2 Jahre lang "fertig" war.
Und jetzt mit SC2 wird es wieder so werden: Die Grafik-Engine von WC3 steht und die 3D-Modells werden größtenteils von Ghost übernommen (Roper im Interview: "Ghost ist das Bindeglied zwischen WC3 und SC2"). Klar sitzen viele Blizzard-Designer z.Z. an WoW, aber der harte "Strategie-Kern" testet fröhlich seit gut einem Jahr neue Ideen für SC2 aus. Und wenn sie es irgendwann der Öffentlichkeit vorstellen, wird es ein Aufschrei geben wie scheisse es ist. Dann feilen sie noch mal 2 Jahre dran, und dann ist es das beste Game ever. :elefant:
 
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"Ready-Button":

it would be clever to have a button next to every players nickname that he must activate before the game creator can start. This eliminates the “is everyone ready?” asking in bnet and the problem of "oh my god i forgot to pick race - plz lets start again!!!" or "damn i was getting something to eat, remake please!". Some players even try to change race in the last second and hope the other doesnt notice it to get an advantage.

“Advanced Shared Vision”:

players in the same team should get all the information from the other players he would see in the replay: minerals/gas, supply, units in buildings/shuttles and upgrade progress. This would help to avoid many questions in game and could enhance the teamplay because one player can warn his teammate if he has too much minerals/gas and produces nothing.

“Observer-Race”:

players should have the choice of Zerg/Terran/Protoss/Observer. Observers can turn map fog on and off like in replays and can activate shared vision with the players they want. Observers can only “chat to all” or “chat to observers”, never chat or whisper to one of the players. This feature would make all the special built “observer-maps” unnecessary or this “plz let me observe, i use terran and fly away!”. Observers should need no "start position", so that there can be a total of 8 Users in each game. (Players on map + Observers = 8)

“Replay Information”:

When selecting a replay in the game creation dialoge, more informations like game date, players, races, server and game lenght should be displayed. (server because replays cannot be faked via LAN play then)

“Replay-Hotkeys”:

In the “Vision-Dialogue” should be a cross to set, for which player the replay viewer want to have the hotkeys.

“Replay Compatibility”:

SC/BW should automatically detect the engine with that the replay was recorded and use the same engine for the replay. Thats not complicated, every patch just has to back-up all necessary files from the previous version to an subdirectory.

“Replay-Chat”:

save the public chat of players and observers in the replay. There are often situations where the communication between two players or the comments of the observers would be VERY interesting. There should be a cross to set in the chat-options named "whisper chat" which means that chat is "whispered" to allys or player and will not be saved in the replay.
In the replay the in-game-chat is displayed in the color of the player in this form: “Player1[to all]: hi!”. Chat of the Replay-Viewers is displayed in standard green.

“Replay Save Directory”:

When saving a replay, the user should be able to choose a different directory (subdirectory of ...\replays).

“Building-Groups”:

Players should be able to select multiple buildings of the same type for setting rallypoints and production as used by carriers and reavers. Players should be able to save those groups to numbers like groups of units.

“Spellcaster-Priority”:

If selected a group of units with spellcasters in it, the most advanced spellcasters spells should be available for hotkeying.

If multiple casters of one type are selected while casting a spell, only the one with the most mana will cast the spell. (because it is senseless to make 3 psistorms at once...). This does not affect abilities that cost no mana (burrow, siege mode, stim etc.) and cloaking abilities.

“Round Patrol”

if selecting a unit that is on patrol, start and endpoint of the patrol-path should be displayed. Holding down “shift” while setting a patrol path makes a unit patrol not only a single line, the unit will move to all waypoints and from the last back to the first in reverse order. If the last and the first Waypoint are in the same area (between first and last waypoint is no obstacle and the last waypoint is in the patroling units vision-range of the first waypoint), the engine automatically closes the path to an round patrol. The unit will circle around this path until it gets new orders.

“Placement Priority”

when placing a building all units that use this area automatically make place for the building.

“Movement Priority”

A Unit or Group with orders (move, attack, patrol etc.) always have priority in using the place they need for movement. Other unselected units with no orders automatically make place for the moving unit/group and return to they former positions when the unit/group is gone.

“Attack Rally”

Units which come out of a building by using a rally point are in attack-move-mode so they defend automatically if enemies are around. (or player can chose between attack-rally or "move-rally" in his options menue.)

“Gather Rally”

Rally Points of Hatch/CC/Nexus can be placed on minerals/gas so the workers automatically start gathering after being produced.

“RightClick Rally”

All Rally Points of Buildings or Building Groups can be set by using Right-Click.

“AutoRepair”

Terran SCV can get an upgrade researched in the science facility named “Damage Detector”. When upgraded every scv can be "tranformed" to an "mobile repair vehicle" that slow, but automatically replairs damaged buildings and vehicles. The transformed SCV cannot gather mins or gas any more, and the transformation cannot be undone. The transformation cost mins/gas. (same system as used for Hydralisk -> Lurker transformation)

“AutoLoad”

Protoss Shield Batteries can be upgraded in the robotics support bay that they can automatically reload damaged units shields in their surrounding area. After the upgrade the Shield Battery can use “hold position” to auto-load shields in range. Reloading Shields no longer prevents units from attacking.

“Blind Grenade”

Change this spell to area-effective with an range of 3x3 (like irradiation). It does affect all units in the selected area, own and enemy, cloaked or not. Does not affect burrowed units or units in stasis field. Blind Grenades should affect stationary defence systems like turrets and cannons too. The effect should vanish after 60 seconds.

“Map Support”

All international used maps like Gaema Gowon, Hall of Valhalla, Bifrost, ForbiddenZone etc. pp. should be considered as “Blizzard approved” Maps. They can be used especially in Ladder games or Advanced Clanwar games.

“Hotkey-Changing”

Every Player should be able to change all keys in his Options-Menue, this would erase all problems with “illegal” tools like “doxstar” or the “hotkeychangers”. An option to change mice buttons (for left-handed people) should be available.
 
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it would be clever to have a button next to every players nickname that he must activate before the game creator can start. This eliminates the “is everyone ready?” asking in bnet and the problem of "oh my god i forgot to pick race - plz lets start again!!!" or "damn i was getting something to eat, remake please!". Some players even try to change race in the last second and hope the other doesnt notice it to get an advantage.

“Advanced Shared Vision”:

players in the same team should get all the information from the other players he would see in the replay: minerals/gas, supply, units in buildings/shuttles and upgrade progress. This would help to avoid many questions in game and could enhance the teamplay because one player can warn his teammate if he has too much minerals/gas and produces nothing.

“Observer-Race”:

players should have the choice of Zerg/Terran/Protoss/Observer. Observers can turn map fog on and off like in replays and can activate shared vision with the players they want. Observers can only “chat to all” or “chat to observers”, never chat or whisper to one of the players. This feature would make all the special built “observer-maps” unnecessary or this “plz let me observe, i use terran and fly away!”. Observers should need no "start position", so that there can be a total of 8 Users in each game. (Players on map + Observers = 8)

“Replay Information”:

When selecting a replay in the game creation dialoge, more informations like game date, players, races, server and game lenght should be displayed. (server because replays cannot be faked via LAN play then)

“Replay-Hotkeys”:

In the “Vision-Dialogue” should be a cross to set, for which player the replay viewer want to have the hotkeys.

“Replay Compatibility”:

SC/BW should automatically detect the engine with that the replay was recorded and use the same engine for the replay. Thats not complicated, every patch just has to back-up all necessary files from the previous version to an subdirectory.

“Replay-Chat”:

save the public chat of players and observers in the replay. There are often situations where the communication between two players or the comments of the observers would be VERY interesting. There should be a cross to set in the chat-options named "whisper chat" which means that chat is "whispered" to allys or player and will not be saved in the replay.
In the replay the in-game-chat is displayed in the color of the player in this form: “Player1[to all]: hi!”. Chat of the Replay-Viewers is displayed in standard green.

“Replay Save Directory”:

When saving a replay, the user should be able to choose a different directory (subdirectory of ...\replays).

“Building-Groups”:

Players should be able to select multiple buildings of the same type for setting rallypoints and production as used by carriers and reavers. Players should be able to save those groups to numbers like groups of units.

“Spellcaster-Priority”:

If selected a group of units with spellcasters in it, the most advanced spellcasters spells should be available for hotkeying.

If multiple casters of one type are selected while casting a spell, only the one with the most mana will cast the spell. (because it is senseless to make 3 psistorms at once...). This does not affect abilities that cost no mana (burrow, siege mode, stim etc.) and cloaking abilities.

“Round Patrol”

if selecting a unit that is on patrol, start and endpoint of the patrol-path should be displayed. Holding down “shift” while setting a patrol path makes a unit patrol not only a single line, the unit will move to all waypoints and from the last back to the first in reverse order. If the last and the first Waypoint are in the same area (between first and last waypoint is no obstacle and the last waypoint is in the patroling units vision-range of the first waypoint), the engine automatically closes the path to an round patrol. The unit will circle around this path until it gets new orders.

“Placement Priority”

when placing a building all units that use this area automatically make place for the building.

“Movement Priority”

A Unit or Group with orders (move, attack, patrol etc.) always have priority in using the place they need for movement. Other unselected units with no orders automatically make place for the moving unit/group and return to they former positions when the unit/group is gone.

“Attack Rally”

Units which come out of a building by using a rally point are in attack-move-mode so they defend automatically if enemies are around. (or player can chose between attack-rally or "move-rally" in his options menue.)

“Gather Rally”

Rally Points of Hatch/CC/Nexus can be placed on minerals/gas so the workers automatically start gathering after being produced.

“RightClick Rally”

All Rally Points of Buildings or Building Groups can be set by using Right-Click.

“AutoRepair”

Terran SCV can get an upgrade researched in the science facility named “Damage Detector”. When upgraded every scv can be "tranformed" to an "mobile repair vehicle" that slow, but automatically replairs damaged buildings and vehicles. The transformed SCV cannot gather mins or gas any more, and the transformation cannot be undone. The transformation cost mins/gas. (same system as used for Hydralisk -> Lurker transformation)

“AutoLoad”

Protoss Shield Batteries can be upgraded in the robotics support bay that they can automatically reload damaged units shields in their surrounding area. After the upgrade the Shield Battery can use “hold position” to auto-load shields in range. Reloading Shields no longer prevents units from attacking.

“Blind Grenade”

Change this spell to area-effective with an range of 3x3 (like irradiation). It does affect all units in the selected area, own and enemy, cloaked or not. Does not affect burrowed units or units in stasis field. Blind Grenades should affect stationary defence systems like turrets and cannons too. The effect should vanish after 60 seconds.

“Map Support”

All international used maps like Gaema Gowon, Hall of Valhalla, Bifrost, ForbiddenZone etc. pp. should be considered as “Blizzard approved” Maps. They can be used especially in Ladder games or Advanced Clanwar games.

“Hotkey-Changing”

Every Player should be able to change all keys in his Options-Menue, this would erase all problems with “illegal” tools like “doxstar” or the “hotkeychangers”. An option to change mice buttons (for left-handed people) should be available.

yo, dazu noch integriertes voice dann bin ich ein sehr glücklicher mensch.
 

canna_inaktiv

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ban plz für den nächsten der diesen dummen satz nachsprallt.
blizzard wird nach eigenen aussagen definitiv nicht zu 2d zurückkehren - warum auch?
mit einer 3d engine kann man alles machen was eine 2d engine ermöglicht - nur noch wesentlich mehr.
was die entwickler dann daraus machen ist ihnen überlassen...
man kann mit einer 3d engine games machen die aussehen wie 2d - aber für den programmierer mehr möglichkeiten bieten.

trotzdem wirds scheisse werden für jeden der bei Bw so derb abgegangen ist, denn toppen kann man das sowieso nichtmehr, weils bestenfalls ne gute forstsetzung werden kann aber nie mehr das ORIGINAL!
 
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deshalb wird das game auch "starcraft 2" heissen, was soviel heisst das es eine fortsetzung wird.
das bedeutet nicht dass es zwangsläufig genau das selbe gameplay aufweisen wird wie bw.
es bedeutet auch nicht dass dieses game unbedingt eine behinderte alte tiles engine aus der computersteinzeit braucht um gut zu werden.
wir werden sehen was rauskommt und können nur darauf vertrauen dass die blizzard heinis wissen was sie da tuen.
wer jetzt mit w3 anfängt - w3 war von anfang an als "etwas anderes" konzipiert. es war nciht als sc2 gedacht und das isses natürlich auch nicht geworden.
 
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also 3d grafik is mir eigentilch scheiss egal, aber mir is bisher noch keine richtig gute umsetzung von 3d gelände bekannt. gibt zwar in einigen spielen den versuch davon, aber echt gut gelungen isses irgendwie noch nie jmd.
 
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was aber - wie gesagt - an der umsetzung liegt.
die wollen alle immer die tollen features ihrer 3d engine zeigen - was sich zum beispiel in w3 auf die kamera niederschlägt.
wenn man scrollt geht die kamera weiter "runter" wenn man einen berg hinabscrollt und umgedreht natürlich wieder hoch.
solche sinnlosen spielereien nerven mich einfach, dadurch wird das scrolling richtig behindert. das mögen ein paar kiddis mögen aber wohl nicht jeder. deshalb sollten die mal sone option wie "statische kamera" reinpacken damit man ein vernünftiges scrolling bekommt. allerdings ist das alles eine frage der implementierung
 
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auf meinem neuen rechner läuft das scrolling bei war3 einwandfrei ^^
 
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ccg hat ein ganz annehmbares 3D...
(nur dieses ranzoomen wenn man über tieferes Gelände geht stört)
SC2 wird sicher noch besser aussehen
 
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bei mir läufts auch einwandfrei, aber mich störts extrem das die kamera sich mit der höhe vom gelände bewegt.
 
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