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artosis hat einen artikel geschrieben, der sich mit der entwicklung der verschiedenen beta taktiken befasst. für mich ist das einer der bisher besten beta "blog"einträge. er beschreibt genau das, was für mich die beta etwas weniger "uninteressant" oder auch deprimierend macht
die taktiken ändern sich teilweise von tag zu tag, und das was gestern noch super effektiv war, dagegen haben morgen 90% der spieler schon ne gegentaktik, und wenn du dann 2 tage net spielst, guggste blöd aus der wäsche
http://starfeeder.gameriot.com/blogs/The-Starfeed/Blizzard-I-am-amazed-SC2s-Beta-evolution

- At first, Roach rushes with Zergling support completely dominated Protoss
- Then, Protoss fought back with Warp-rays, punishing a non-Lair teched Zerg
- Then, as Zerg began defending the flying units, Protoss had to begin making a fast Robotics, for Immortals to take out Roaches, and Colossus to deal with any other ground army
- And Zerg found Mutalisks...Protoss's poor anti-air made this matchup seem unwinnable for some time.
- Protoss finds out about mass sentries / fast expansion builds / and warp-gate pressure builds
Well, that's where we are at right now, with Protoss in the lead over Zerg in many top players' opinion. That's a lot of balance evolution right there, the sign of a healthy new game.
http://starfeeder.gameriot.com/blogs/The-Starfeed/Blizzard-I-am-amazed-SC2s-Beta-evolution