Also replays wären dann schon besser.
youtube videos aus sicht der zerg bringen mir nicht viel.
ich ahbe jetzt das erste video gesehn und muss sagen: sah extrem sinnlos und wirkungslos aus.
es gibt aus dem im thread beschriebenen grund keine replays. cgm arbeitet für blizz und hat darum gebeten, den chat nicht zu veröffentlichen, dieser wäre aber im replay sichtbar.
außerdem sind es größenteils aufgenommene replays also aus sicht beider spieler, nicht nur aus sicht des zerg.
es sieht wirkungslos aus weil der zerg jedesmal roaches geht.
aber deine vorstellungskraft reicht hoffentlich aus dir vorzustellen wie es aussehen würde wenn er nur linge hätte. diese werden nämlich von ein paar hellions( 3?) schon geonehittet..
dazu noch ein paar zitate aus dem thread, diese beobachtung haben nämlich jede menge leute gemacht:
"- In game 4, it looks like CowGoMoo managed to keep an entire nat mostly defunct with only 3 hellions vs 4-6 roaches. Hellion micro essentially ensures map control and if zerg isn't scouting you (like oversky wasn't, really), you can make zerg play blind and under pressure. You could backtech and pressure harder if you see zerg skimping on roaches, like oversky arguably was in that game, and perhaps CowGoMoo could've won it if he had decided to pressure rather than expand. "
"u can "try" to counter hellions with speedlings on creep, but he can pump so many hellions from reactor factory that, once the hellions hit a certain mass, they can just roast tons of lings that you throw at them. Oversky's build is correctly timed in most of the games to get roaches out in time, though in one of the games on Steppes of War Cow went straight MM push and ignored hellions, which dealt a ton of damage to the roach-heavy army that was made to defend. This outlines the importance of scouting terran around the 3:30 mark or so to determine if he goes reactor factory ---> hellions which u need roaches for, or if he goes a 2nd barracks which implies MM push, thus u need speedlings/lair tech."